Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnie

Przemysław Banasiak | 02-05-2019 18:00 |

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnieTechnologia 3D w telewizorach umarła na dobre, a zestawy do wirtualnej rzeczywistości nadal dzielnie walczą. Różne firmy, mają różne podejścia - od celowania w segment profesjonalny i zastosowania biznesowe, przez rozrywkę przy wykorzystaniu domowych komputerów, aż wreszcie po gogle dla smartfonów czy z wbudowanymi, acz odpowiadającymi telefonom podzespołami. Za lidera śmiało można uznać Oculusa, który zaprezentował wreszcie oficjalnie dwa nowe zestawy. Jeden z nich to Rift S, a drugi zaś to Quest. Pierwszy nadal co prawda wymaga posiadania mocnego PCta, ale zrezygnowano z wolnostojących czujników. Drugi zapewnia za to zabawę za sprawą samych gogli.

Oculus Rift S to wydatek 449 euro, zaś Oculus Quest to 449 lub 549 euro.

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnie [1]

Rozwój i wpadki gogli VR: Zawiła historia wirtualnej rzeczywistości

Gogle Oculus Rift S wyposażone zostały w dwa ekrany LCD o rozdzielczości 1280 x 1440 pikseli każdy i z częstotliwością odświeżania wynoszącą 80 Hz. Soczewki doczekały się wielu usprawnień, które mają rzutować na pole widzenia i jakość obrazu. W porównaniu do pierwowzoru nie wymagane jest już posiadanie czujników rozstawionych odpowiednio po pokoju w formie swoistych "wieżyczek", a zamiast tego w urządzenie wbudowano pięć dodatkowych kamer. W zestawie nadal znajdziemy dwa kontrolery Oculus Touch oraz niezbędne okablowanie, a całość wyceniono w preorderze na 449 euro, czyli ponad 1900 złotych.

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnie [2]

Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce

Oculus Quest to rozwiązanie autonomiczne i jest przez to nieco cięższe od klasycznych gogli. W środku obudowy znajdziemy dwa ekrany OLED o rozdzielczości 1440 x 1600 pikseli (2880 x 1600 łącznie) i z częstotliwością odświeżania 72 Hz oraz SoC w postaci Qualcomm Snapdragon 835, niezbędne do odpalania specjalnie przygotowanych gier i aplikacji (53 pozycje na start). Tutaj również ze względu na mobilność zastosowano system Oculus Insight, acz tym razem zdecydowano się tylko na cztery kamery. Wbudowany akumulator ma zapewnić do 2-3 godzin zabawy, a ładowany jest przez złącze USB typu C. Całość korzysta ze standardowych kontrolerów Oculus Touch. Tutaj cena w przedsprzedaży ustalona została na 449 euro za model o wbudowanej pamięci 32 GB i 549 euro za wariant o pojemności 64 GB.

Źródło: Oculus
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 17

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.