Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA Shield Portable - Premiera konsoli z Tegra X1 coraz bliżej

Arkad | 14-05-2015 15:03 |

NVIDIA Shield PortableW marcu zaczęły pojawiać się pierwsze informacje na temat nadchodzącej przenośnej konsoli od NVIDII, a jeszcze wcześniej mogliśmy przeczytać wieści dotyczące drugiej generacji tabletu z rodziny Shield. Okazuje się, że producent jest bliżej zaprezentowania tego pierwszego urządzenia, gdyż w Internecie można znaleźć kolejne przecieki opisujące konsolę typu handheld. W 2013 roku do sprzedaży trafił model NVIDIA Shield Portable wyposażony w procesor mobilny NVIDIA Tegra 4 - od tamtej pory "zieloni" zdążyli już zaprezentować dwie kolejne generacje swoich jednostek SoC przeznaczonych dla urządzeń przenośnych, a więc Shield Portable zaczął wyraźne odstawać nie tylko od tabletu Shield Tablet, ale także od stacjonarnej konsoli Shield Console.

NVIDIA Shield Portable coraz bliżej... ale wciąż daleko.

Pod koniec marca nowe urządzenie o tajemniczym oznaczeniu P2523 zostało zgłoszone przez NVIDIĘ do uzyskania certyfikatu od Bluetooth SIG, a teraz dowiadujemy się o kolejnych krokach producenta koniecznych do legalnego wprowadzenia konsoli na rynek. Konsola NVIDIA Shield Portable drugiej generacji otrzymała ostatnio certyfikat od urzędu RRA w Korei Południowej (instytucja podobna do amerykańskiego FCC), dzięki czemu twórca urządzenia ma możliwość oferowania swojej konsoli na tym rynku. Czy oznacza to zbliżającą się premierę nowej konsoli? Trudno powiedzieć...

Zagraniczne media nie są zbyt wylewne jeżeli chodzi o szczegóły NVIDIA Shield Portable drugiej generacji. Urządzenie otrzyma na pewno jednostkę Tegra X1 wyposażoną w osiem rdzeni ARM (po cztery Cortex-A57 i Cortex-A53), 256 procesorów strumieniowych zgodnych z architekturą Maxwell oraz po 16 jednostek teksturujących oraz ROP. Układ w pełni wspiera OpenGL ES 3.1, OpenGL 4.5, DirectX 12 (feature level 11_3) oraz kodeki VP9, H.265 i H.264. Premiera? Na razie pozostaje nam tylko czekać na więcej informacji.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.