NVIDIA prezentuje wygląd Battlefielda V z i bez ray-tracingu
Nowa seria procesorów graficznych Nvidii z serii RTX 2000 została zaprojektowana z myślą m.in. o śledzeniu promieni, co pozwala na odbijanie światła w czasie rzeczywistym i kinowe efekty w grach. Widać to zwłaszcza na powierzchniach lustrzanych, gdzie efekty odbijania się źródeł światła potrafią być graficznie fenomenalne. Podczas gdy w przeszłości byliśmy świadkami jedynie niewielkich próbek technicznych demonstracji tego, co jest możliwe dzięki śledzeniu promieni (np. podczas prezentacji Metro Exodus), to już wersja demo Battlefielda V od Nvidii, wrzucona do Sieci pod koniec tego tygodnia pokazuje naprawdę imponujące przykłady tego, jak nowe karty RTX firmy będą miały wpływ na renderowanie gier i sprawią, że będzie jeszcze bardziej jak w filmie.
Ray-tracing w czasie rzeczywistym dzięki nowej linii kart graficznych od Nvidii trafi także do Battlefielda V. Mamy okazję zobaczyć co graficznie wniesie w rozgrywkę.
Nowe informacje o GeForce RTX 2080 Ti oraz technice Ansel RTX
W filmie (poniżej) można zobaczyć różnorodne odbicia promieni, które poprawiają wygląd scen i szczegóły w grze Battlefield V. Dotychczasowe techniki Screen Space Reflection nie pozwalają twórcom gier odzwierciedlać odbić w sposób taki, w jaki robi to ray tracing. Dlatego też Nvidia wraz z Dice pokazują Battlefielda V z włączoną i wyłączoną technologią ray-tracing, aby zaprezentować - kolosalne trzeba przyznać - różnice w obu technologiach, na korzyść naturalnie ray-tracingu. Odbicia eksplozji są dokładniej prezentowane na pobliskich obiektach, takich jak samochody, czołgi, a nawet ziemia i żołnierze (oczy z początku filmiku) w strzelance FPS z pierwszej wojny światowej. Płomienie i eksplozje odbijają się również od metalu na działach, a nawet rozpraszają się w drewnianych częściach starszych pistoletów.
NVIDIA GeForce RTX 2080 - NVIDIA porównała wydajność z GTX 1080
Raytracing może być największym skokiem graficznym od dekady. Teraz jednak czekamy na to, ilu deweloperów zdecyduje się go wesprzeć w nadchodzących grach. Battlefield V, Assetto Corsa Competizione, Control, Enlisted, Justice, Atomic Heart, JX3, MechWarrior 5: Mercenaries, Metro Exodus i Shadow of the Tomb Raider będą wspierać ray-tracing, a wiele innych tytułów wspiera z kolei dodatkowo nowe renderowanie DLSS, które jest częścią nowego systemu RTX. Pełną listę tych tytułów możecie znaleźć tutaj, a my przypominamy, że Battlefield V pojawi się 19 października tego roku na platformach PC, PlayStation 4 oraz Xbox One.
Powiązane publikacje

Paramount i Activision podpisały umowę na nakręcenie filmu pełnometrażowego na podstawie serii gier Call of Duty
18
Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
38
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
14