Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nintendo blokuje fanowską konwersję Super Mario Bros na C64

Jakub Krawczyński | 24-04-2019 10:00 |

Nintendo blokuje fanowską konwersję Super Mario Bros na C64Firma Nintendo, pomimo swojego przyjaznego imidżu, potrafi być w niektórych kwestiach niezwykle bezwzględna. Szczególnie jeśli chodzi o ich marki i prawa autorskie. I tak w ten sposób japońska firma wymusiła zamknięcie projektów takich, jak MMO w świecie Pokemon, remake Super Mario 64, Zelda Maker, AM2R (remake Metroid 2) i wiele, wiele innych. W samym 2016 Nintendo zablokowało aż 500 fanowskich gier powstałych w oparciu o ich marki. Tym razem do tego grona dołączyła niedawna konwersja Super Mario Bros. na Commodore 64, nad którą autor pracował przez siedem lat. Jest to kolejny sygnał dla amatorskich twórców, że najlepiej swoje umiejętności wykorzystywać w inny sposób.

Nintendo doprowadziło do zablokowania fanowskiej konwersji Super Mario Bros. na Commodore 64. Jej autor spędził nad projektem aż 7 lat.

Nintendo blokuje fanowską konwersję Super Mario Bros na C64 [1]

Konwersja Super Mario Bros. na Commodore 64 jest monumentalnym osiągnięciem. Procesor C64 jest taktowany częstotliwością 0,98 MHz podczas gdy jego NES-owy odpowiednik legitymował się zegarem 1,66 MHz (w edycjach PAL tych sprzętów). Zachowanie Nintendo może z jednej strony wzbudzić oburzenie biorąc pod uwagę ogrom pracy programisty. Jest ono jednak perfekcyjnie zrozumiałe i uzasadnione. Projekt zniknął już z wielu portali, gdzie go udostępniono, chociaż nadal cyrkuluje w sieci.

Super Mario Bros na Commodore 64 - konwersja zajęła 7 lat!

Nintendo aktywnie walczy z dystrybucją ROM-ów z grami, fanowskich projektów, emulatorów, a nawet modyfikacji. W wielu jednak przypadkach firma postrzega tego typu przedsięwzięcia jako zagrożenie dla ich własności intelektualnej. Przy okazji portali LoveROMS i LoveRetro, drogą sądową Nintendo przyznano aż 12,23 mln USD zadośćuczynienia. Nie zawsze jednak tego typu działania kończą się smutkiem i rozpaczą. Na przykład autor remake’u Metroid 2 (AM2R) został zatrudniony przez Moon Studios, twórców Ori and the Blind Forest.

Źródło: Ars Technica
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 38

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.