Netflix nie zamierza wprowadzać reklam w abonamencie
Miniony kwartał nie był dla firmy Netflix zbyt udany. Po raz pierwszy od ośmiu lat gigantowi VOD ubyło abonentów (130 000 w USA), a także nie udało się przyciągnąć nowych klientów. Amerykańska korporacja zakładała, że w 2. kwartale 2019 przybędzie jej 5 milionów subskrybentów, a ostatecznie liczba ta wyniosła 2,7 mln. Przy niepokojach panujących wśród inwestorów, wzrastającym zadłużeniu i konkurencji, która planuje wkrótce uruchomić własne platformy VOD, Netflix może mieć powody do obaw. W przeciągu kilku ostatnich lat analitycy branży oraz konkurenci spekulowali o wprowadzeniu przez Netflixa tańszego abonamentu z reklamami. Głosy te nasiliły się szczególnie w ostatnim miesiącu, a firma postanowiła się do nich odnieść. Netflix kategorycznie zaprzecza pogłoskom, oznajmiając, że nie ma zamiaru wprowadzać reklam.
Netflix, pomimo słabszych wyników finansowych w drugim kwartale 2019, zadeklarował, że nie ma zamiaru wprowadzać reklam. Tym samym firma ucięła nasilające się ostatnio na ten temat spekulacje.
Brak reklam jest fundamentem modelu biznesowego Netflixa, o czym zresztą traktuje komunikat do inwestorów na stronie firmy. Wielokrotnie nastawienie Netflixa wobec reklam podkreślał dyrektor do spraw treści, Ted Sarandos. Mimo słabszych wyników za drugi kwartał 2019 roku, potentat branży VOD nie ma zamiaru tego zmieniać. W najnowszym raporcie finansowym możemy wyczytać, że wszelkie pogłoski o wprowadzeniu reklam są nieprawdziwe. Ponadto Netflix zaznaczył, że zamierza budować swoją długoterminową strategię pozostając z dala od reklam, skupiając się na zadowoleniu klienta.
Netflix zaprezentował pierwszy zwiastun serialu Wiedźmin
Netflix w bliskiej perspektywie będzie musiał liczyć się ze startującymi na jesieni tego roku Apple TV+ (brak konkretniejszej daty) oraz Disney+ (w listopadzie). W przyszłym roku konkurencja zaostrzy się jeszcze bardziej, gdy na rynek wejdą WarnerMedia z HBO Max oraz NBCUniversal z własną platformą VOD. Zadłużenie Netflixa wynosi obecnie 10,3 miliarda dolarów (dane podało Variety w kwietniu 2019. Firma bardzo dużo inwestuje w nową zawartość, prawdopodobnie z obawy przed narastającą rywalizacją z nadchodzącymi serwisami wideo na żądanie.
HBO Max - nowa platforma VOD będzie walczyć z Netflixem i Disney
Wielu analityków, jak również przedstawicieli konkurencyjnych firm, jak Hulu czy NBCUniversal twierdziło, że w obliczu narastających kosztów Netflix nie będzie miał wyjścia, jak wprowadzić opcjonalny, tańszy plan z reklamami. Firma analityczna Instinet oszacowała, że mógłby on przynieść dodatkowy miliard dolarów wpływów. Dla porównania, Hulu z dużo mniejszym zasięgiem, inkasuje 1,4 mld dol z reklam. Wydaje się jednak, że ten pomysł nie będzie w najbliższym czasie zrealizowany. Netflix swoją popularność zawdzięcza braku reklam, ale z drugiej strony – kto wie jak będzie wyglądał krajobraz VOD za rok..?
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
4
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124