Na Ukrainie jest Kijowo. Kijowa będzie optymalizacja gier Ubisoft?
Najnowsze odsłony Assassin's Creed i Far Cry wzbudzają dużo pozytywnych emocji, wyglądając na naprawdę rozbudowane oraz grywalne produkcje... tylko czy piętą achillesową potencjalnych hitów ponownie nie okaże się fatalna optymalizacja? Takie wnioski wyciągamy na podstawie informacji, że proces przygotowywania wersji na komputery osobiste zlecono studiu Ubisoft Kijów. Ekipa opracowywała wcześniej dwa wyjątkowo nieudane pod względem optymalizacji porty - Assassin’s Creed III oraz Ghost Recon: Future Soldier. Podobno właśnie autorom tych niezbyt chwalebnych wersji powierzono pecetowe Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4, co wywołuje uzasadnione obawy... Będzie powtórka z Watch Dogs?
Recenzja Assassin's Creed IV: Black Flag PC - Piraci z Karaibów
Efektowne trailery to specjalność wydawców. Niestety, nie sposób na ich podstawie ocenić, czy nasz komputer poradzi sobie z wyświetleniem płynnej grafiki w satysfakcjonujących ustawieniach, a rekomendowane wymagania sprzętowe zazwyczaj mijają się z prawdą.
Recenzja Far Cry 3 - Wakacje w zielonym piekle
Ubisoft jednoznacznie nie potwierdził tych niepokojących rewelacji, aczkolwiek pewne przesłanki dość wyraźnie wskazują, że kijowski oddział otrzymał to bardzo odpowiedzialne zadanie. Miejmy tylko nadzieję, iż francuski gigant wyciągnął jakieś wnioski z bolesnej lekcji zatytułowanej Watch Dogs, którego największym grzechem była fatalna optymalizacja. Chociaż akurat ten projekt realizowało zupełnie inne studio, to dotychczasowy dorobek Ubisoft Kiev nie nastraja zbyt optymistycznie, bowiem Assassin’s Creed III do dnia dzisiejszego działa kiepsko na modelach AMD.

Assassin's Creed III - Test CPU
1920x1080 / Normal / Radeon HD 7970 GHz
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4600
3500 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4000
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4000
3300 MHz + TB, DDR3 1333, HD 3000
3200 MHz + TB, DDR3 1333, HD 2500
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 3000
3100 MHz + TB, DDR3 1333, Brak iGPU
3100 MHz + TB, DDR3 1333, HD 2000
3400 MHz, DDR3 1333, HD 2500
2933 MHz + TB, DDR3 1333, Brak iGPU
3900 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
4000 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
3500 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
2900 MHz, DDR3 1333, Intel HD
3400 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU
3400 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
2700 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
3800 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU

Assassin's Creed III - Test GPU
1920x1080 / Very High / AA / Core i7-3960X
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
Sytuacja była wyjątkowo niekorzystna dla procesorów FX, ale na szczęście miejsca uzależnione od karty graficznej pozwalały już nawiązywać równorzędną walkę z NVIDIA (gorzej gdy połączyliśmy CPU i GPU od AMD). Warto zaznaczyć, że podczas powstawania FC4 i AC:U na komputery osobiste swoje trzy grosze dorzuca NVIDIA, która z Ubisoft współpracuje od dawien dawna. Czy oznacza to gorszą płynność działania na produktach konkurencji? Assassin’s Creed IV: Black Flag działał dość porównywalnie na kartach graficznych GeForce i Radeon, ale Far Cry 3 to zupełnie inna historia - tutaj na wykresach zawsze brylują zieloni i niebiescy. Jak będzie z Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4 przekonany się dopiero późną jesienią.

Far Cry 3 - Test CPU
1920x1080 / Ultra / GeForce GTX Titan
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
4000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2500
3700 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3600 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3300 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3100 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3100 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2000
3330 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
4700 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
4000 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1333, brak iGPU
2930 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3500 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
3400 MHz, DDR3 1600, Brak iGPU
2833 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU

Far Cry 3 - Test GPU
1920x1080 / Ultra / SSAO / MSAA x4 / Core i7-3960X
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
Jest niestety raczej przesądzone, że edycja pecetowa nie będzie wiodącą, zatem prawdopodobnie otrzymamy zwykłe (niezoptymalizowane) porty z PlayStation 4 albo Xbox One. Pozostaje pytanie o jakość takiego Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4. Poprzednie odsłony gier stawiały duże wymagania przed procesorami i kartami graficznymi, co widać na załączonych wykresach, a kolejne pewnie poziomu nie obniżą. Obydwa projekty są kluczowe dla koncernu, więc trochę zastanawia oddanie ich losów w ręce nie najlepszych programistów, jakimi obecnie dysponuje francuska firma. Chyba, że nie dysponuje bardziej kompetentnym organem, co byłoby przerażającą perspektywą :) Oby tym razem nie zafundowano nam podobnych niespodzianek jak przy Assassin’s Creed III oraz Far Cry 3.

Assassin's Creed IV: Black Flag - Test GPU
1920x1080 / Very High / MSAA x4 / SSAO / Core i7-3960X
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
Jakie wymagania Watch Dogs? Duże! Test kart graficznych i procesorów
Źródło: DSOGaming
Powiązane publikacje

Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
61
Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
8
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
22
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
8