Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Moderzy w Steam Workshop zarobili już 57 milionów dolarów

Arkad | 29-01-2015 18:35 |

SteamGry komputerowe to dochodowy biznes, którego rynek wynosi kilka miliardów dolarów. Wiedzą o tym producenci, dystrybutorzy, pośrednicy, ale także zdolni deweloperzy zajmujący się tym tematem na własną rękę. Jeszcze do niedawna gra komputerowa była teoretycznie spójnym produktem, jaki nie kojarzył się z dużymi możliwościami modyfikacji - z pomocą przychodzili moderzy, którzy nieodpłatnie przerabiali wiele elementów znajdujących się na ekranie. Potem nastała era płatnych dodatków DLC tworzonych przez producentów i dawne czasy po prostu się skończyły... Valve postanowiło jednak zaprosić do siebie wszystkich zdolnych użytkowników chcących umieścić w grze swoją broń, postać, skin lub ubiór. Steam Workshop to usługa umożliwiająca modyfikowanie wybranych plików znajdujących się w wielu popularnych tytułach, takich jak Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 lub Team Fortress 2.

Steam Workshop przynosi korzyści zarówno dla moderów, jak i samego Valve.

Gracze mają dostęp do narzędzi deweloperskich pozwalających na zmianę wyglądu różnych elementów wspomnianych gier - początkowo były do modyfikacje możliwe do pobrania przez zainteresowanych użytkowników, a teraz mówimy o implementacji tychże nowości w oficjalnych wersjach gier. Valve zachęca do tworzenia materiałów przy pomocy realnych pieniędzy. Moderzy otrzymują procent od wartości sprzedanego przedmiotu, o ile oczywiście zostanie on najpierw zaakceptowany przez producenta gry.

Okazuje się, że w tym momencie Steam opłaca około 1500 deweloperów z 75 krajów, którzy do tej pory zarobili już 57 milionów dolarów. Ile zarobiło Valve na prowizjach? O tym nikt nie mówi ;) W przyszłości mamy otrzymać dostęp do większej ilości narzędzi deweloperskich w kolejnych produkcjach. Dzięki temu Rynek Społeczności będzie funkcjonował jeszcze lepiej - ku uciesze deweloperów oraz oczywiście Valve.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.