Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft zwiększa wydajność Xbox One z nowym pakietem SDK

Arkad | 30-12-2014 11:55 |

Xbox OneW ostatnich dniach o konsolach nowej generacji pisaliśmy głównie z powodu ataku grupy Lizard Squad na usługi sieciowe takie jak Xbox Live oraz PlayStation Network. Nie były to zbyt dobre informacje dla graczy, więc pora na pewną zmianę... Microsoft w dalszym ciągu jest uznawany za producenta, który posiada w swojej ofercie słabszą konsolę - wynika to z pewnych różnic sprzętowych pomiędzy Xboxem One i PlayStation 4. Już jakiś czas temu słyszeliśmy, że firma jest w stanie podnieść wydajność swojego produktu przy pomocy zmian w oprogramowaniu. Nie chodzi tutaj tylko o odchudzanie systemu gwarantujące zachowanie większych zasobów sprzętowych dla gier, ale także o usprawnienia w narzędziach deweloperskich.

Okazuje się, że Microsoft planuje wprowadzić kilka ważnych zmian w pakiecie SDK dostępnym dla twórców gier. Mają one dotyczyć głównie dostępu do pamięci ESRAM o wysokiej przepustowości - dzięki temu deweloperzy powinni uzyskać lepsze efekty niż do tej pory, co przełoży się na płynność oraz jakość kolejnych gier. Nie będą to oczywiście usprawnienia na miarę wymiany układu APU lub dołożenia pamięci, ale lepsze to niż nic. Na temat zmian w oprogramowaniu dla deweloperów wypowiedział się Maciej Binkowski ze studia Techland:

"Używaliśmy najnowszej wersji jeszcze przed premierą nowej, która nastąpiła 12 grudnia. Jeśli chodzi o korzyści, to została poprawiona kontrola nad pamięcią ESRAM. Nowe API pozwala wykorzystywać lepiej pamięć, czego do tej pory nie mogliśmy robić ze względu na utrudniony dostęp. To wszystko razem z poprawionymi narzędziami pozwoliło nam na zwiększenie wydajności i polepszenie użycia ESRAM."

Techland odpowiada za grę Dying Light, która będzie wyświetlana w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli przy 30 klatkach na sekundę na obydwu konsolach nowej generacji. Trudno powiedzieć jak najnowsza aktualizacja SDK wpłynie na wydajność kolejnych tytułów - nikt nie będzie przecież tego porównywał i uznamy to jako standard. Wciąż czekamy na DirectX 12 mogące poprawić działanie gier na Xbox One.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.