Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Kim jest polski gracz? Raport o polskim rynku gier wideo

Ewelina Stój | 23-05-2018 12:30 |

Kim jest polski gracz? Raport o polskim rynku gier wideoWiększość graczy nie ma potrzeby zastanawiania się, czy reprezentuje "gracza książkowego", to znaczy czy wpisuje się swoim wiekiem, stylem i upodobaniami w utarty stereotyp gamera. Niemniej badania, które co jakiś czas są na ten temat przeprowadzane potrafią być ciekawe i zaskakujące. W tym tygodniu firma IQS we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym i inicjatywą Polish Gamers Obserwatory umieściła w sieci wyniki badań dotyczące polskiego gamingu. Wiele wyników zaskakuje, inne są raczej oczywiste, jednak nie ulega wątpliwości, że ciekawie jest się dowiedzieć na przykład o tym, że największy odsetek grających osób to osoby posiadające stałe zatrudnienie, a zaledwie 6% to osoby bezrobotne. Jeśli zaostrzyliście sobie apetyt na podobne informacje, zapraszam poniżej.

Firma badawcza IQS, Krakowski Park Technologiczny oraz inicjatywa Polish Gamers Obserwatory przygotowały raport na temat polskiego rynku gier wideo. Jakie są wyniki?

Kim jest polski gracz? Raport o polskim rynku gier wideo [3]

Badanie zostało wykonane na grupie 1620 internautów w wieku od 15 do 55 lat i przyniosło następujące wnioski:

  • Wśród badanych internautów 79% przyznaje się do bycia graczem
  • Najwięcej z nich (59%) gra na smartfonie bądź tablecie, w dalszej kolejności mamy gry przegladarkowe (34%), granie na PC (33%) i dopiero konsole (28%)
  • 51% ankietowanych graczy okazało się być kobietami, co oznacza że jest ich o 8% więcej niż w 2004 roku. Kobiety przyznają jednak, że w większości przypadków grają na smartfonach oraz w gry na stronach społecznościowych. Mężczyźni z kolei wybierają granie na PC, na konsolach oraz granie przeglądarkowe
  • Najwięcej graczy reprezentowało przedział wiekowy 25-34%
  • Przeciętny gracz pochodzi ze wsi i odznacza się przeciętną sytuacją finansową
  • Najwięcej osób grających przedkłada świadectwo ukończenia szkoły średniej i przyznaje, że jest zatrudniona na stałe
  • Grając na PC przyznajemy że robimy to w celu zrelaksowania i radzenia sobie ze stresem. Podobnie jest z konsolami, choć tam wydaje się przeważać odpowiedź, która określa chęć poczucia emocji, adrenaliny i rywalizacji. Mobilni gracze przyznają, że grają na telefonach by zabić czas
  • 46% ankietowanych zawsze gra tylko w singleplayer. 35% robi to przeważnie, a tylko 9% wybiera wyłącznie grę w sieci
  • Na pecetach jako najczęściej wybierany góruje gatunek FPS. Konsole chwalą się przede wszystkim grami sportowymi, a urządzenia mobilne - logicznymi

Kim jest polski gracz? Raport o polskim rynku gier wideo [1]

Jest data premiery Anthem - gry, którą stworzą... sami gracze

  • 44% ankietowanych posiada PlayStation4, 33% Xboksa 360, 23% ma Playstation 3, a tylko 18% - Xboksa One
  • 2% badanych przyznało, że posiada konsolkę Nintendo Switch
  • 87% gra na urządzeniu z systemem Android, 11% na iOS, a 5% na Windowsie
  • Jeśli chodzi o częstotliwość grania, to aż 30% przyznało, że każdego dnia gra w wirtualne farmy (bez względu na platformę)
  • Najwięcej czasu każdego dnia (ponad 120 minut) poświęca się RPG, MMO na PC i konsolach
  • 49% pozyskuje gry z platformy STEAM, 16% z PlayStation Network, 12% z Xbox Live, a 11% z Origin
  • Wciąż więcej osób wydaje się kupować fizyczne wersje gier (52%) niż cyfrowe (34%)
  • E-sportem zainteresowanych było 8% ankietowanych. 48% wyraziło całkowity brak zainteresowania, przy czym ci pierwsi oglądają turnieje e-sportowe w 64%, a dotyczą one głównie FIFY oraz CSa
  • 69% osób przyznaje, że często gra wraz z rodzicami
  • Niestety aż 48% ankietowanych nie ma pojęcia czym jest system PEGI, a kolejnych 24% mimo iż wie, to się do niego nie stosuje
  • Kontrolę rodzicielską stosuje niemal połowa rodziców, najczęściej w przypadku dzieci do 7 r.ż. Nastolatkom w wieku 15-18 lat, kontrolę odpuszcza aż 66% ankietowanych.

Pełny raport możecie pobrać tutaj. Zaskoczyły Was wyniki, czy raczej niekoniecznie?

Kim jest polski gracz? Raport o polskim rynku gier wideo [2]

Źródło: PolishGamers
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 34

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.