IEM 2017: Podsumowanie największej imprezy e-sportowej
W ostatni weekend lutego oraz na początku marca bawić mogliśmy się na największym e-sportowym wydarzeniu w Polsce i jednym z większych na świecie. Mowa oczywiście o finałach Intel Extreme Masters 2017, które odbywały się w katowickim Spodku. Na miejscu czekała rozrywka zarówno dla fanów strzelanek w postaci Counter-Strike: Global Offensive, gier MOBA jak League of Legends czy Heroes of the Storm oraz strategii pokroju StarCraft II. Nie zabrakło również atrakcji dla zwolenników najnowszych sprzętów, czyli Intel Expo gdzie producenci z całego świata tacy jak Acer, ASUS, MSI, Alienware czy Dell prezentowali swoje produkty i organizowali liczne konkursy. Wszystko co dobre kiedyś się jednak kończy. Teraz, po podliczeniu wszystkiego pora rzucić okiem na IEM 2017 przez pryzmat statystyk.
W przypadku Twittera sytuacja była tak żywiołowa, że wpisy z tagiem #IEM pojawiały się w ilości stu na minutę.
Finały Intel Extreme Masters 2017 odbywające się w Katowicach kolejny raz pobiły wszystkie możliwe rekordy stając się tym samym największą tego typu imprezą branżową. Do Spodka na e-sportowe zmagania przybyło 173 tysiące osób, czyli aż o 60 tysięcy więcej niż w zeszłym roku. Reszta wielbicieli cyfrowych rozrywek mogła podziwiać polskie wydarzenie w internecie i telewizji. Transmisje nadawane były przez przynajmniej 70 partnerów ESL w 19 różnych językach, docierając do 46 milionów unikalnych odbiorców. Przekłada się to na aż 27,5 miliona godzin oglądania zebranych materiałów. Daje nam to kolejno skok o 13,18% i 35,45% względem tego samego wydarzenia odbywającego się rok temu.
Intel Extreme Masters w Katowicach pobiło wszelkie rekordy
Intel Exteme Masters w liczbach - Było rekordowo
To jednak jeszcze nie koniec pobitych rekordów. Warto rzucić okiem na to, co działo się w social mediach podczas finałów Intel Extreme Masters 2017. Treści związane z gamingowymi mistrzostwami takie jak transmisje na żywo, filmy z najciekawszymi akcjami i dodatkowe materiały na Twitterze i Facebooku dotarły tym razem do 55 milionów użytkowników zyskując łączną liczbę wyświetleń na poziomie 255 milionów. W przypadku nieco mniej popularnej u nas platformy z niebieskim ptaszkiem w logo sytuacja była tak żywiołowa, że wpisy z tagiem #IEM pojawiały się w ilości stu na minutę. Sława spłynęła nawet na świeży sposób obcowania z tego typu imprezami, czyli wirtualną rzeczywistość. Dzięki współpracy Intela i ESL z SLIVER.tv i WonderWorld VR użytku ze swoich gogli do fantomatyki zrobiło 340 tysięcy odbiorców.
Gołym okiem widać, że tegoroczna decyzja o rozdzieleniu finałów na pierwszy weekend poświęcony League of Legends oraz drugi z całą resztą atrakcji wyraźnie popłaciła. Każda z liczb jest większa niż w ubiegłych latach, łącznie z przebytymi przez redakcję PurePC kilometrami. Najważniejsze jednak pytanie - jak wy oceniacie katowickie wydarzenie? Ktoś z was był na miejscu? Oglądał transmisje online? A może jednak śledziliście doniesienia na łamach naszego portalu? Jeśli nie mieliście okazji, lub nie wiecie o co w tym wszystkim chodzi warto zerknąć do listy poniżej. Są to wszystkie ciekawsze stanowiska oraz foto-relacje z poszczególnych dni. My zaś gratulujemy wszystkim zwycięzcom, czyli drużynom Flash Wolves i Astralis oraz graczowi Jun "Ty" Tae Yang. Ze Spodkiem z całą pewnością widzimy się ponownie w przyszłym roku.
Flash Wolves wygrywa 11. sezon Intel Extreme Masters!
Na żywo: Pierwszy dzień imprezy Intel Extreme Masters 2017
Na żywo: Drugi dzień imprezy Intel Extreme Masters 2017
Na żywo: Trzeci dzień imprezy Intel Extreme Masters 2017
Predator Prime Talk #1 - Stream z ciekawymi gośćmi na IEM 2017
Predator Prime Talk #2 - Obejrzyj Stream bezpośrednio z IEM 2017
Predator Prime Talk #3 - Stream z trzeciego dnia IEM 2017
Najciekawsze urządzenia i atrakcje od Alienware na IEM 2017
Najciekawsze urządzenia i atrakcje firmy MSI na IEM 2017
Najciekawsze urządzenia i atrakcje firmy ASUS na IEM 2017
Odwiedziliśmy stanowisko Acer Predator podczas IEM 2017
Laptopy Razer Blade Pro oraz Stealth pokazane na IEM 2017
Razer BlackWidow Chroma V2 - nowa wersja klawiatury na IEM
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124