Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Sebastian Oktaba | 25-04-2017 20:00 |

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzętId Software to niekwestionowana legenda branży gier komputerowych, developer odpowiedzialny nie tylko za kilka kultowych strzelanin pierwszoosobowych, ale również szereg zaawansowanych silników graficznych, wykorzystywanych później przez kolejne studia. Największe triumfy Teksańczycy święcili w czasach obecności Johna Carmacka, który był pionierem implementacji techniki ray castingu (Catacomb-3D), binary space partitioning (DOOM) czy MegaTexture (Quake Wars). Obecne id Software jest własnością Bethesdy, Carmack odszedł lata temu zajmując się rynkiem VR oraz projektami związanymi z rakietami, natomiast studio długo pozostawało bezproduktywnym tworem. Od niedawna, a właściwie odkąd ukazał się odświeżony DOOM, developer wyraźnie nabrał wiatru w żagle i teraz zapowiada - robimy nowy silnik, który będzie zoptymalizowany pod rozwiązania AMD.

Id Software, ojcowie DOOM, Wolfenstein i Quake, wyraźnie nabrali wiatru w żagle i teraz zapowiadają - robimy nowy silnik, który będzie zoptymalizowany pod rozwiązania AMD i API Vulkan.

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt [1]

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacji

Deklaracja jest powiązana z oficjalnym partnerstwem strategicznym, jakie podpisały Bethesda i AMD, zatem można to traktować w kategorii akcji marketingowej, której owocem będzie engine kolejnej generacji. Jeśli postulaty zostaną zrealizowane, tytuły wychodzące spod skrzydeł Bethesdy powinny być perfekcyjnie zoptymalizowane pod produkty Czerwonych, a dokładniej procesory Ryzen i układy graficzne Vega. Dotychczas wyglądało to jednak raczej nieciekawie. Wystarczy tutaj wspomnieć chociażby Fallout 4 czy Dishonored 2, które działały słabo zwłaszcza na rozwiązaniach AMD, zależnie od komponentu jaki chcieliśmy sprawdzić. Wyjątkiem był właśnie DOOM. Co ciekawe, niedawno podobną obietnicę jak id Software złożyło studio Arkane, odpowiedzialne za wspomniane Dishonored 2, mające niebawem oddać graczom dobrze rokującą strzelaninę Prey. Wtedy zobaczymy, ile udało się wspólnie zdziałać obydwu firmom.

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

Test wydajności Fallout 4 PC. Bombowa optymalizacja czy niewypał?

Robert Duffy, będący dyrektorem technicznym id Software, zdradził natomiast kilka szczegółów dotyczących silnika id Tech siódmej generacji. Po pierwsze i chyba niezbyt zaskakujące, developer będzie dużo uwagi poświęcał API Vulkan, które pomyślnie przeszło chrzest bojowy w DOOM. Duffy dodaje jednocześnie, że optymalizacje będą obejmować zwłaszcza procesory Ryzen, których zasoby mają zostać w pełni wykorzystane. Jeśli spojrzymy na sprawę przez pryzmat ostatniej odsłony DOOM, która wielkich wymagań względem procesor nie przejawiała, to można zaryzykować stwierdzenie, że programiści nie będą musieli się przepracowywać. Mimo wszystko cieszy, że uznane studio podejmuje wysiłek spożytkowania potencjału nowych układów, a każda cegiełka dołożona do poprawy optymalizacji jest godna pochwały.

Źródło: YouTube
2
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 56

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.