GTA V - Nowa aktualizacja poprawiająca wydajność na PC
Kilka miesięcy temu gracze Grand Theft Auto V zaczęli narzekać na politykę Rockstar Games, która (ich zdaniem) ograniczała możliwość modyfikacji gry. Afera potrwała dosłownie kilka tygodni - producent GTA V oficjalnie oświadczył, że nie ma nic przeciwko modom dla trybu jednoosobowego i blokuje konta użytkowników wykorzystujących dodatki w GTA Online. Temat nie został jednak zamknięty. W międzyczasie pojawiły się informacje mówiące o złośliwym oprogramowaniu dostarczanym wraz z popularnymi modyfikacjami, a ostatnio moderzy zaczęli skarżyć się na najnowszą aktualizację oznaczoną numerem 1.28. Teraz ponownie zajmiemy się nierówną walką niezależnych deweloperów z Rockstarem.
Rockstar naprawia to, co popsuł przy ostatniej aktualizacji.
Wspomniana przed chwilą aktualizacja 1.28 dla Grand Theft Auto V wprowadzała ponoć nowy system kontroli plików, dzięki któremu moderzy zostali znacznie ograniczeni w swoich działaniach. To jednak nie wszystko - przy okazji pogorszono ponoć płynność gry w wybranych momentach, co było tłumaczone przez niezależnych twórców jako dodatkowe obciążenie dla procesora CPU podczas ciągłego sprawdzania plików. Rockstar Games wypuścił właśnie najnowszą łatkę mającą naprawiać problem ze zmniejszoną liczbą klatek na sekundę.
Aktualizacja ważąca 91 MB jest automatycznie udostępniana m.in. na platformie Steam. Producent jednocześnie wspomina, że po zainstalowaniu patcha większość modyfikacji może przestać działać - firma oficjalnie nie wspiera modów i skupia się jedynie na naprawie własnej gry. Czy łatka rzeczywiście naprawia problemy spowodowane przez ostatnie działania Rockstara? Czekamy na pierwsze doniesienia w tej sprawie.