Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r.
Gry jako usługa przynoszą kosmiczne zyski największym wydawcom, kompensując szalenie wysokie koszty produkcji gier wideo. Według raportu grupy analitycznej DFC Intelligence, EA i Activision świętują wzrost dochodów o prawie 80 miliardów dolarów od czasu pojawienia się gier serwisowych w 2012 roku. Wartość gier sprzedawanych w formie game as a service wzrosła w obrębie samego Activision z 10 miliardów dolarów do 60 miliardów dolarów, a w przypadku samego Electronic Artc z 4 do 33 miliardów dolarów. Powyższe liczby dają niejako pewność, że choćby rzesze ludzi skandowały "precz z mikropłatnościami", to wątpliwym jest, by studia zmieniły strategię, zarabiając na nich takie pieniądze.
Według badań, Games as a Service opłaca się bardzo mocno jako model finansowy w grach - zarówno dla EA, jak i Activision.
Lootboksy i perki: ile pieniędzy wyciągnie z nas Fallout 76?
Przedstawicielem gry jako usługi jest chociażby FIFA 19, która prócz jednorazowej sprzedaży (mowa o zakupie kopii gry) zarabia także chociażby na pakietach kart Ultimate Team, w które ludzie nieustannie lokują swoje pieniądze. Jednym z zarabiających najwięcej tytułów w obrębie modelu game as a service jest z całą pewnością chociażby seria Call of Duty, a także Destiny. Ale nie próżnuje także Overwatch, Heroes of the Storm, World of Warcraft czy Diablo 3. Ilość pieniędzy, którą gracze wydają na powyższe tytuły przechodzi czasami ludzkie pojęcie.
CD Projekt Red nie wprowadzi lootboksów do Cyberpunk 2077
Powyższe liczby mówią same przez się: produkowanie gier w systemie game as a service jest niebywale opłacalne, toteż z całą pewnością tego typu gry wciąż pojawiać się będą jak grzyby po deszczu. Weźmy choćby przykład nowego Assassin's Creed: Odyssey, którym jeden z największych wydawców - Ubisoft podejmuje pierwsze kroki, by stworzyć otwarty świat o nieskończonym okresie trwania, który rozwijany byłby właśnie poprzez mikropłatności. Wystarczy więc stworzyć spory tytuł, zaimplementować dobrze przemyślany system mikropłatności czy loot boksów i profitować przez wiele następnych lat.
Powiązane publikacje

GTA 6 oficjalnie z datą premiery. Niestety na wyczekiwaną grę Rockstar Games poczekamy jeszcze długo
65
Borderlands 4 - 20 minut nowego materiału. Pokaz pierwszych grywalnych Vault Hunterów i spojrzenie na mechaniki gry
18
EA Sports WRC nie doczeka się kontynuacji. Dawniej cenione studio Codemasters rezygnuje z kolejnych gier rajdowych
45
Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
75