Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce

Dominik Wiśniewski | 28-05-2019 17:30 |

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w PolsceJak wynika z danych Newzoo i Wargaming polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty (216,2 mln dolarów) stanowią wydatki na gry mobilne, czyli na smartfony i tablety. Pozostałe 325,3 mln dolarów polscy gracze przeznaczają na gry na PC oraz gry konsolowe. Agencja Spicy Mobile – twórca pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych z systemem Android – postanowiła sprawdzić, co kryje się za tymi liczbami. W jakie gry Polacy grają najchętniej? Które z gier są najbardziej angażujące? Odpowiedzi na te i wiele innych podobnych pytań dostarcza raport „Gracze 2019” przygotowany przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile.

Polscy gracze wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż na gry konsolowe czy na gry PC. Co jednak o nich wiemy? Po jakie gry mobilne sięgają najchętniej? W jakich spędzają najwięcej czasu?

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce [4]

Jak wynika z danych Spicy Mobile, użytkownicy urządzeń mobilnych grają w gry mobilne raczej w dni robocze niż podczas weekendów, przy czym 61% graczy stanowią kobiety. Najpopularniejszą kategorią gier mobilnych są gry rekreacyjne. Przynajmniej raz w miesiącu sięga po nie co drugi gracz w Polsce. Warto podkreślić, że w kategorii gier rekreacyjnych w sklepie Google Play znajdziemy jedne z topowych gier na rynku, jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga. Najbardziej angażującą grupą gier są z kolei gry karciane. Najmniej – w skali dnia – użytkownicy poświęcają na gry planszowe, quizy i edukacyjne.

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce [1]

Raport „Gracze 2019” pokazuje także, które z kategorii gier mobilnych są najbardziej popularne wśród kobiet, a które gry przyciągają mężczyzn. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po gry rekreacyjne (68%), przygodowe (61%) oraz muzyczne (60%). Mężczyźni z kolei dominują zdecydowanie w segmencie gier sportowych (w tej grupie gier mobilnych stanowią aż 81% użytkowników), planszowych (71%) i quizach (71%). Co ciekawe, równe proporcje płci odnotowano dla gier hazardowych i słownych.

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce [3]

W jakie gry najczęściej grali Polacy w 2018 roku? Jak wynika z raportu, pierwsze miejsce pod względem zasięgu zajmuje Pou – rekreacyjna gra, w której użytkownicy zajmują się wirtualnym stworkiem o tymże imieniu. Zwierzątko wymaga intensywnej i stałej interakcji z graczem, który musi go karmić, kąpać oraz bawić się z nim. Następne miejsca na podium przypadły grze zręcznościowej Subway Surfers oraz strategicznej Clash Royale. Pierwszą piątkę zamykają Talking Tom Gold Run 3D Game oraz slither.io.

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce [2]

Źródło: Spicy Mobile
4
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.