Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Google Stadia - specyfikacja peceta do strumieniowania gier

Ewelina Stój | 20-03-2019 15:30 |

Google Stadia - specyfikacja peceta do strumieniowania gierPodczas GDC 2019 Google ujawniło Google Stadia, nową usługę przesyłania strumieniowego, która ułatwi granie w nowe, wysokiej jakości gry bez potrzeby posiadania mocarnego peceta. Podczas gdy oryginalna prezentacja pozostawiła wciąż wiele pytań, z każdą godziną wychodzi coraz więcej informacji dotyczących tej technologii strumieniowania. Najnowsze wieści dotyczą podzespołów komputera, z którego będziemy wirtualnie korzystać. Padło również kilka zdań o opóźnieniach oraz jeszcze więcej informacji dotyczących dedykowanego kontrolera. Start usługi rozpocznie się jeszcze w tym roku i będzie ona początkowo dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, a także w większości krajów Europy.

Google Stadia: najnowsze wieści dotyczą podzespołów komputera, z którego będziemy wirtualnie korzystać, opóźnień oraz pracy kontrolera.

Google Stadia: specyfikacje peceta, jakiego wynajmie nam Google [3]

Google Stadia - streamowanie gier w przeglądarce w 4K i 60 FPS

Google dąży do dostarczania stumieniowanych gier w jakości 4K przy 60 klatkach na sekundę. To śmiałe posunięcie, zważywszy na fakt, że nie będzie ono szczególnie łatwe do wykonania. Na szczęście Google ma w zanadrzu "nieco" ciężkiej artylerii - to znaczy - komputerów, z których będziemy korzystać "po tamtej stronie chmury". Google Stadia będzie zasilane następującymi podzespołami:

  • Procesor x86, 2,7 GHz z rozszerzeniem AVX2 SIMD i 9,5 MB pamięci podręcznej L2 + L3
  • Karta graficzna AMD z pamięcią HBM2, 56 jednostek obliczeniowych i 10.7 TFLOP
  • 16 GB pamięci RAM (wspólna dla procesora i GPU), do 484 GB/s przepustowości
  • Dysk SSD w chmurze

Google Stadia: specyfikacje peceta, jakiego wynajmie nam Google [2]

Microsoft testuje streamowanie aplikacji z Androida w Windows 10

Jak donosi Digital Foundry, podczas korzystania z Pixelbooka podłączonego do WiFi, osiągnięte obecnie opóźnienia sięgają 166,67ms. Póki co nie jest to pocieszający wynik. Google zapewnia, że do pewnego stopnia unikniemy dodatkowych opóźnień korzystając z dedykowanego kontrolera, także pokazanego na GDC. Wszystko dlatego, że ma się on łączyć bezpośrednio z siecią WiFi. Nie będzie więc dodatkowych opóźnień na linii chmura - komputer - kontroler. Sam pad jest dość klasycznej budowy, choć wzbogacono go o przycisk przechwytujący rozgrywkę w 4K i streamowania jej w serwisie YouTube. Wbudowany Asystent Google pozwoli zaś z kolei uzyskać podpowiedzi związane w grze, toteż nie będziemy musieli sięgać do solucji bądź Let'sPlay'ów, gdy utkniemy w jakiejś lokacji. Wydaje się, że kontroler będzie dostępny wraz z urządzeniem dedykowanym Google Stadia i wystąpi w trzech wersjach kolorystycznych.

Google Stadia: specyfikacje peceta, jakiego wynajmie nam Google [4]

Źródło: Shacknews, Gamestar
16
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.