Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Federalna Komisja Handlu zastanawia się nad regulacją loot-boxów

Jakub Krawczyński | 07-04-2019 15:00 |

Federalna Komisja Handlu zastanawia się nad regulacją loot-boxówTak zwane loot-boxy zostały spopularyzowane w świecie gier przez Overwatch. Idea za nimi stojąca jednak była pierwotnie wprowadzona już 10 lat wcześniej (w chińskim MMO pt. ZT Online). Jeśli z kolei liczyć gry karciane, jak Magic the Gathering, podobne mechanizmy istniały ponad 2 dekady temu. Są one połączone z mikropłatnościami i często dzięki temu stanowią motor napędowy modelu biznesowego danej gry. W niektórych przypadkach ich obecność była bardzo mocno krytykowana, jeśli wpływała także na rozgrywkę multiplayer, jak na przykład w Star Wars: Battlefront 2. Electronic Arts, pod naciskiem rządu belgijskiego usunęło również loot-boxy z FIFY 19. Także Epic Games zmieniło zasadę działania skrzynek z losowymi przedmiotami w Fortnite, w obawie o to, że podzieli los EA. Tymczasem w USA Federalna Komisja Handlu (FTC) w najbliższym czasie zorganizuje warsztaty związane z loot-boxami.

]FTC zorganizuje publiczne warsztaty w trakcie których odbędą się dyskusje na temat ewentualnej regulacji loot-boxów w grach

Federalna Komisja Handlu zastanawia się nad regulacją lootboxów [1]

Publiczny warsztat organizowany przez FTC ma odbyć się 7 sierpnia 2019. Zaproszeni są zarówno członkowie branży gier wideo, jak i rzecznicy praw konsumenta, stowarzyszenia zawodowe, organizacje rządowe oraz pracownicy akademiccy. Mają oni dyskutować takie tematy, jak:

  • Obecny kształt mikropłatności, w tym pochodzenie i ewolucja konceptu loot-boxów, a także ich rola w cyfrowym rynku;
  • Zachowania konsumenckie, w tym dzieci i młodzieży w odniesieniu do gier wideo i mikrotransakcji;
  • Świadomość konsumentów i edukacja na temat cyfrowych płatności i ich mechanizmów, w tym tych powiązanych z loot-boxami.

Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę

Federalna Komisja Handlu zastanawia się nad regulacją lootboxów [2]

Według badań firmy Juniper Research, obecnie mikropłatności w grach wideo przynoszą dochody w wysokości 30 mld USD, a do roku 2022 mogłyby wynieść one aż 50 mld USD. Mimo wszystko coraz więcej krajów ma wobec nich zastrzeżenia. Niektóre organizacje widzą w loot-boxach podobieństwa do hazardu. Nie ma jeszcze szeroko przyjętego konsensusu na skalę globalną ale na przykład Entertainment Software Rating Board, organizacja, która kategoryzuje w USA gry ze względu na zawartość, ogłosiła, że będzie od teraz oznaczała, które tytuły zawierają mikropłatności. Być może w trakcie tych warsztatów skłonią wszystkie strony do opracowania ujednoliconych standardów regulujących loot-boxy.

Źródło: Wccftech
2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.