Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Epic usunął mechanikę rozgrywki z Fortnite - odstraszała graczy

Jakub Krawczyński | 28-04-2019 17:00 |

Epic usunął mechanikę rozgrywki z Fortnite - odstraszała graczyFortnite jako gra-usługa podlega ciągłym zmianom. Przed Epic Games niejednokrotnie stoi niemałe wyzwanie, jak usprawnić rozgrywki aby jednocześnie go nie „zepsuć”. Jak się okazuje, jeden z dodanych względnie niedawno elementów napsuł niemało krwi graczom. Mianowicie chodzi o „syfon” – najpierw wprowadzony jako osobny, specjalny tryb w grudniu ubiegłego roku, a później istniejący jako mechanika rozgrywki. Został on niedawno ostatecznie usunięty, a firma Epic tłumaczy, dlaczego zdecydowała się go pozbyć. Jednocześnie twórcy Fortnite w niedawnej informacji prasowej wyjaśnili także, dlaczego już nie ujrzymy w grze rozciągniętej rozdzielczości oraz regulacji pola widzenia.

Firma Epic tłumaczy, dlaczego usunęła mechanikę syfonu z Fortnite. Przy okazji wyjaśnia również, czemu znikają rozciągnięte rozdzielczości oraz regulacja FOV.

Epic usunął mechanikę rozgrywki z Fortnite - odstraszała graczy [1]

Z aktualizacją o oznaczeniu 7.40, wszyscy gracze, niezależnie od modułu rozgrywki mieli do czynienia z mechaniką syfonu. Umożliwiała ona regenerację zdrowia / tarczy w wysokości od 25 do 50% po wyeliminowaniu przeciwnika (jeśli do maksimum potrzeba mniej energii, pozostałe punkty przechodzą na osłony). Z czasem Epic jednak zauważył, że syfon służył jedynie 10% graczych – tych o najwyższym poziomie umiejętności, gdyż promował agresywny sposób gry. Natomiast u pozostałych 90% społeczności wzbudzał on jedynie frustrację i osoby te ostatecznie sięgały rzadziej po grę. – Rozgrywka stała się zbyt dla nich intensywna, aby czerpać z niej przyjemność – możemy wyczytać z komunikatu Epic na oficjalnej stronie Fortnite. Syfon został ostatecznie usunięty z większości głównych modułów gry wraz z aktualizacją 8.20, wydaną 27 marca 2019. Pozostał on jedynie w trybie Arena, który Epic rekomenduje graczom poszukującym bardziej intensywnych doznań.

Fortnite: Nintendo Switch traci crossplay z PS4/X1 przez FPS-y

Epic usunął mechanikę rozgrywki z Fortnite - odstraszała graczy [2]

Jednocześnie deweloperzy ustosunkowali się również do dwóch innych zmian, mianowicie usunięcia ustawienia rozciągniętej rozdzielczości, jak również regulacji FOV. – Jeśli w grze znajdują się opcje, których ustawienie zapewnia przewagę, to gracze będą ich używać. Nawet jeśli przez to gra będzie wyglądać gorzej – możemy wyczytać w komunikacie Epic. Zdaniem autorów Fortnite, rozciągnięte postaci i rozmazany widok negatywnie wpływają na styl graficzny tytułu. Od teraz nie można już wymusić wyświetlania obrazu w proporcjach 4:3 (relikt epoki CRT) na ekranie 16:9. Wskaźnik szerokości pola widzenia będzie miał także niezmienialną wartość 80. Ma to według Epic Games być kompromisem dla wielu różnych typów ekranów, zwiększyć wydajność, zminimalizować efekt choroby lokomocyjnej i upłynnić przełączenie się do widoku precyzyjnego celowania. Pointą przekazu Epic jest to, że firma dąży do usunięcia dodatkowych ustawień, które zapewniają niektórym graczom znaczącą przewagę w rozgrywce. Przy tak oszałamiającej liczbie graczy, może się to profesjonalistom nie spodobać, ale można tę decyzję w szerszym kontekście zrozumieć.

Źródło: Kotaku, PC Gamer
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.