Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

EPIC Games - ponad 3 miliardy dolarów dochodów w 2018

Piotr Gontarczyk | 28-12-2018 14:00 |

EPIC Games - ponad 3 miliardy dolarów dochodów w 2018EPIC Games to ekipa znana z gier takich jak seria Unreal, Gears of War, czy Fortnite, 2018 rok kończy ze świetnymi wynikami finansowymi. Powstałej w 1991 roku firmie udało się przekroczyć barierę aż 3 miliardów dolarów dochodu, znacząco przebijając wszelkie szacunki, przygotowane rok temu. Analitycy przewidywali, że EPIC Games w 2018 roku zarobi 2 miliardy dolarów. Szef firmy, Tim Sweeney, sukces pod postacią tak dużych dochodów przypisuje zmianom w modelu biznesowym, wprowadzonych sześć lat temu. Zrobiono to gdy 330 milionów dolarów w EPIC Games zainwestowała chińska firma Tencent, kontrolująca 40% udziałów. Efekty finansowe są coraz lepiej widoczne, bo EPIC Games zawstydza analityków.

EPIC Games, twórcy legendarnego Unreal, teraz mają zupełnie inny model biznesowy. Model który daje dochody większe niż przewidywano.

EPIC Games - ponad 3 miliardy dolarów dochodów w 2018 [1]

Dzięki zastrzykowi gotówki, a także wkładowi ludzi z Tencenta, EPIC Games mogło zrezygnować z tworzenia gier ekskluzywnych dla danych platform i zacząć szukać źródeł dochodów także na urządzeniach mobilnych, działających pod kontrolą systemów operacyjnych Android i iOS. Na samą grę Fortnite użytkownicy systemu iOS wydawali 1,23 miliona dolarów dziennie i 37 milionów miesięcznie. Łącznie gra ściągnęła z graczy na iOS ponad 385 milionów dolarów. Warto zauważyć, że już w maju z danych firmy Super Data Research wynikało, że gra Fortnite, dla wszystkich platform (PC, PS4, XBO, Switch, Mac, iOS), do tamtej pory zarobiła 318 milionów dolarów. Wersja dla Androida pojawiła się później.

EPIC Games - ponad 3 miliardy dolarów dochodów w 2018 [2]

Test wydajności Fortnite: Battle Royale PC - Jaki laptop do grania?

Tim Sweeney w rozmowie z TechCrunch potwierdza wdrożony w 2012 roku nowy model biznesowy sprawdza się i część najlepszych gier na rynku jest tworzona w formie "żywych", a więc stale rozwijanych produkcji. Zajmują one miejsce gier, w przypadku których twórcy i wydawcy liczą na możliwie jak największe zyski ze sprzedaży konkretnego wydania, a więc podejścia stricte tradycyjnego. EPIC Games zamierza dalej iść w kierunku nowego podejścia. Chińska firma Tencent chyba też, zwłaszcza że stoi nie tylko za grą Fortnite, ale też innym mocnym tytułem, a więc PlayerUnknown's Battlegrounds.

Źródło: TechCrunch
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.