Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite

Bartłomiej Dramczyk | 23-05-2019 07:00 |

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika FrostbiteDotychczas pojedynek na symulację złożonej fizyki zachowania włosów i futer był domeną dwóch firm NVIDII i HairWorks, zastosowanego na przykład w Wiedźminie 3 oraz AMD z PureHair/TressFX Hair, który stał się podstawowym rendererem włosów w najnowszym Tomb Raiderze. Teraz do gry wkracza EA DICE ze swoim silnikiem Frostbite (stojącym m.in. za Anthem i Battlefieldem V) oraz jego nowym modułem, który w nadchodzących edycjach engine’u zajmie się symulacja fizyki futerkowej. Oczywiście zawsze może znaleźć się sprytny producent gier, który stworzy produkt pełen łysych aktorów, niemniej już w Wiedźminie mogliśmy się przekonać, jak dobrze współgra z przepięknymi realiami świata gry HairWorks (przy okazji solidnie zaniżając liczbę FPS-ów).

Od zeszłego roku mała grupa inżynierów fizyki silnika Frostbite pracuje nad dalszym rozwojem tej technologii, a mimo że przed nami jeszcze sporo pracy, jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy. - zespół programistów Frostbite

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite [1]

EA DICE nie próżnuje, na stronie producenta silnika Frostbite znajdziemy dostępne w wysokiej rozdzielczości wyrenderowane filmy, obrazujące jakość Frostbite Strand Hair Technology. Co może oznaczać, że już wkrótce producenci gier będą obok ray-traycingu prowadzić również batalie na owłosienie. Na stronie producenta możemy na razie przeczytać szumne zapowiedzi celów, jakie stawiają sobie twórcy Frostbite – zapewnić jakość zbliżoną do renderów znanych do tej pory z filmowego CGI, w czasie rzeczywistym.

Biorąc pod uwagę wcześniejszą współpracę DICE z AMD możemy spodziewać się zaimplementowania we Frostbite technologii, która nie będzie obciążać w GPU w stopniu podobnym do HairWorks. Co ciekawe, w implementacji włosów we Frostbite Strand Hair Technology uwzględniono opcje naturalnych przejść kolorów. Oby swobodna zmiana składowych RGB nie przełożyła się na dziesiątki graczy, chwalących pulsującą kolorystyką owłosienia. Jak na pierwszą prezentację technologii nadchodzącej wraz z kolejnymi edycjami Frostbite – wygląda to efektownie. Czekamy więc na nowe gry i kolejne wieści twórców silnika.

Źródło: DSOG, EA DICE
14
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.