EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo
Podczas gdy zbliża się nowa generacja konsol, stopniowo zmieniają się nawyki graczy. Niedawno firma analityczna Deloitte opublikowała raport, z którego wynika, że 30% mieszkańców Stanów Zjednoczonych opłaca abonamenty związane z grami wideo. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się cyfrowa dystrybucja gier. W przypadku najpopularniejszej obecnie konsoli, PS4, w I kwartale 2019 po raz pierwszy doszło do sytuacji, gdy gracze częściej sięgali po wersje cyfrowe gier aniżeli pudełkowe (53-47%). Na Xbox One dużą popularnością cieszy się usługa Game Pass, która niedawno została poszerzona o PC, a jesienią Ubisoft wprowadzi także swoją alternatywę, Uplay Plus. CEO Electronic Arts, Andrew Wilson, na ostatnim zebraniu finansowym firmy mówił o tym, że modelu abonamentowym oraz strumieniowanie przyczyni się do znacznego wzrostu popularności gier wideo.
CEO Electronic Arts Andrew Wilson uważa, że usługi abonamentowe wraz ze streamingiem gier wideo przyczynią się do zwiększenia ich popularności.
Electronic Arts jest pionierem subskrypcji gier w tej generacji konsol, wprowadzając serwis EA Access w sierpniu 2014 na Xbox One, a następnie uruchamiając Origin Access na PC w styczniu 2016. Jak zauważył Andrew Wilson z Electronic Arts, usługi abonamentowe oferują konsumentom dużą wartość w swojej cenie. Zdaniem Wilsona, rynek gier wideo będzie podążał śladami branży muzycznej i usług VOD, w których subskrypcje są normą. CEO EA podkreślił, że dzięki abonamentom ludzie konsumują jeszcze więcej treści i sądzi, że taka sytuacja nastąpi również w sferze gier wideo.
Subskrypcje mogą odmienić świat gier. Opłaca je 30% Amerykanów
Wilson patrzy na subskrypcje jako element łączący się z technologią streamingu, który przełoży się na zwiększenie popularności medium gier. Faktycznie, przy pomocy serwisów takich, jak Google Stadia, czy xCloud, dostawcy tych usług likwidują bariery wejścia do świata tego typu elektronicznej rozrywki. Niedługo będzie wystarczył zaledwie smartfon, aby grać w najnowsze produkcje AAA (co nie znaczy, że przez to zostaną wyparte konsole). Electronic Arts także myśli nad streamingiem i w zeszłym roku ogłosiło Project Atlas, technologię wspomagającą tworzenie gier w chmurze, która może być suplementem przyszłych platform, jak Stadia i xCloud.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
14
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124