Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze

Jakub Krawczyński | 26-01-2020 17:00 |

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierzeDOOM Eternal ukaże się już wkrótce, bo 20 marca 2020 roku. Niedawno mieliśmy okazję widzieć całkiem obszerny fragment spektakularnej rozgrywki nowej gry id software. Portal Digital Foundry miał okazję przyjrzeć się szczegółowo technologii gry, jak również porozmawiać z producentem wykonawczym gry, Marty Strattonem. Gra będzie pierwszym tytułem studia deweloperskiego, która wykorzystuje nowy silnik graficzny id Tech 7. W porównaniu do poprzednich iteracji silnika, wprowadzi on tym razem kolosalne zmiany. W najnowszym DOOMie mieliśmy również otrzymać nowe technologie, w tym ray tracing. Jednakże Stratton wyjawił, że obsługa RT nie będzie dostępna na premierę...

DOOM Eternal jest kolejną grą AAA, która nie będzie w stanie dostarczyć ray tracingu na premierę. Mimo wszystko id software obiecuje, że najnowsza wersja id Tech (7) zapewni duży przełom techniczny.

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze [1]

Mimo tej smutnej (choć już zdążyliśmy się do tego raczej przyzwyczaić) wiadomości, najnowszy DOOM będzie miał bardzo wiele do zaoferowania. Przede wszystkim możemy się spodziewać znacznie większych plansz, z czego poziomy mają dwukrotnie większe niż te z DOOMa 2016. Ukazując takie miejsca, jak Piekło, id software wiedziało, że musi zapewnić im odpowiednią skalę. Ponadto deweloperzy pokażą nam miejsca, jakich nigdy wcześniej nie widzieliśmy, w tym Niebo, arktyczną bazę kultystów, czy też świat tzw. sentineli. W każdym z nich doświadczymy również systemu zniszczeń otoczenia, które bardziej zaakcentuje moc Doomslayera. Jak zauważył Stratton zaimplementowanie destrukcji wymagało dość dużego wysiłku, a także przerobienia systemu animacji. Ogromną zmianą jest również pozbycie się systemu Megatekstur, które były de facto wirtualnymi teksturami o większym rozmiarze niż mogło pomieścić GPU w pamięci. Zastosowanie tego rozwiązania było jednak problematyczne, gdyż przekładało się na kłopoty ze streamingiem tekstur. Dzięki nowemu ich systemowi, id software wyeliminowało także tekstury niższej rozdzielczości, które troszeczkę w poprzednim DOOMie wdawały się we znaki.

Wolfenstein: Youngblood otrzyma patch z ray tracingiem i DLSS

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze [2]

Niestety na najbardziej ekscytującą nowinkę techniczną, czyli ray tracing, przyjdzie nam jednak zaczekać. W ubiegłym roku Marty Stratton przekonywał, że nikt inny nie zapewni tak dobrej jakości ray tracingu, jak id software, ale rzeczywistość okazała się inna. Ekipa id była tak zajęta poszerzaniem skali gry i innymi rozwiązaniami technicznymi, że implementacja RT została zepchnięta na dalszy plan. Stratton obiecał jednak, że technologia ta będzie wykorzystana do czegoś więcej niż tylko odbić, cieni oraz jako uzupełnienie globalnej iluminacji. Czego dokładnie? - tego nie chciał jeszcze powiedzieć. Producent DOOMa jest jednak przekonany, że gra wyciśnie wszystkie soki z konsol, a na PC-tach z wysokiej półki osiągnie niedorzeczny wręcz poziom płynności. Premiera DOOM Eternal przewidziana jest na 20 marca 2020, a ray tracing ma zostać wprowadzony po wydaniu gry.

DOOM Eternal z bronią na środku ekranu jak za dawnych lat

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze [3] DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze [4]

Źródło: Wccftech, Bethesda
43
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 112

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.