Doom 3 z perspektywy trzeciej osoby: zmiany w RBDoom 3
Mod Classic RBDoom 3 BFG doczekał się nowego trybu rozgrywki dzięki wysiłkom MaDeCoDeRa. W najnowszej wersji zmodyfikowanego Dooma 3 dodano opcję umożliwiającą rozegranie głównej kampanii z widokiem zza pleców bohatera. Nie zawsze jest to dobry pomysł, bo cała gra była projektowana jako typowy FPP (jednak opcje rozgrywki TPP są dostępne w oryginalnej edycji), ale spojrzenie na walkę z zupełnie nowej perspektywy umożliwi nam dostrzeżenie nowych detali w otoczeniu i sposobie ataków przeprowadzanych przez przeciwników. Do rozgrywki w zmodyfikowanego Dooma 3 niezbędne są pliki z oryginalnej wersji gry, na przykład z edycji dostępnej na Steamie, oraz pliki wykonywalne ClassicRBDoom 3.
Horrory należy oglądać z bezpiecznej perspektywy trzeciej osoby. Tak rzecze Capcom, my również skłonni jesteśmy przyznać mu rację.
Pomimo ponad 14-letniego stażu na rynku modderzy pomagają nam w tym, by nie zapomnieć jednego z najciekawszych epizodów w karierze Dooma – jedynej gry doskonale oddającej atmosferę klaustrofobicznego horroru. Zaczęło się niewinnie, od przylepienia taśmą klejąca latarki do karabinu, dziś możemy oglądać Dooma 3 z poprawionymi cieniami oraz z zupełnie nowej perspektywy. Łatwo domyślić się dlaczego Capcom od wielu lat stawia na gry z widokiem z trzeciej osoby. Po prostu łatwiej przedstawić atak zombie na widoczną na ekranie postać bohatera. W Doomie 3 od zawsze obserwowaliśmy akcję z punktu widzenia bohatera, mimo że silnik id Tech 4 uwzględniał możliwość rozgrywki w trybie TPP.
Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latach
Zmiany wprowadzone w modzie Classic RBDoom 3 BFG można aktywować przy starcie gry, dodając poleceni +set pm_thirdPerson 1 lub z poziomu konsoli Dooma 3, wpisując pm_thirdPerson 1. Nie ma jednak co oczekiwać cudów – rzeczywiście kamera zostaje przesunięta za plecy postaci, rzeczywiście obserwujemy akcję z nowej perspektywy. Jednak umiejscowienie bohatera w centrum ekranu sprawia, że celowanie do przeciwników jest utrudnione. Można więc potraktować mod MaDeCoDeRa jako ciekawostkę, która skłoni nas do odświeżenia wspomnień i sięgnięcia do Dooma 3 po kilkunastu latach. Właściwie rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby da się włączyć nawet w oryginalnym Doomie 3, wpisując identyczne polecenie, jednak tym razem cała zabawa dotyczy RBDooma. Zobaczymy, czy doczekamy się poprawek, które usprawnią zabawę w Dooma 3 oglądanego w nowej perspektywie.
Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10