Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

DirectX 12 na Xbox One znacznie podniesie wydajność konsoli?

Arkad | 11-09-2015 12:03 |

Xbox OneDirectX 12 ma być niejako rewolucją na rynku gier komputerowych - deweloperzy otrzymają do dyspozycji nowe możliwości, które pozwolą im na tworzenie bardziej rozwiniętych produkcji oferujących lepszą wydajność. To wszystko pozostaje jednak na razie tylko teorią, gdyż trudno znaleźć na rynku tytuł oparty o najnowsze API. Co prawda, pojawiają się pierwsze benchmarki powodujące spore kontrowersje, jednak nie pokazują one jeszcze realnych możliwości DirectX 12. O nowym oprogramowaniu piszemy głównie z myślą o komputerach PC, ale nie możemy zapominać, że konsola Xbox One produkowana przez Microsoft również będzie obsługiwała DX12, a co za tym idzie - deweloperzy będą mogli wykorzystywać podobne funkcje, co na pecetach.

DirectX 12 i Xbox One - ta historia nigdy się nie kończy.

Dlaczego "podobne"? Nie znamy dokładnego poziomu implementacji DirectX 12 w przypadku Xboxa One, a jest on kluczowy do określenia realnych korzyści. Informacje o możliwym skoku wydajności pojawiają się już od kilku miesięcy, ale czasami są one dementowane zarówno przez pracowników Microsoftu (Phil Spencer), jak i deweloperów gier (chociażby CD Projekt RED). Co tym razem ciekawego dowiedzieliśmy się na temat DX12 w kontekście konsoli nowej generacji? Według ujawnionych dokumentów producenta, DirectX 12 ma "podnieść wydajność jednostki CPU o 50% oraz układu GPU o 20%".

Co więcej, deweloperzy mają otrzymać lepsze narzędzia do obsługi pamięci esRAM, dzięki czemu uzyskiwanie rozdzielczości 1080p ma być "częstsze". Gdyby tego było mało, testowe wersje systemu operacyjnego Windows 10 dla konsoli Xbox One mają zostać udostępnione użytkownikom jeszcze w tym miesiącu. W tym momencie trudno oceniać nieoficjalne zapowiedzi Microsoftu, a tym bardziej ekscytować się przedstawionymi procentami. Bardzo dobrze wiemy, że wiele będzie zależało od deweloperów, którzy posiadając odpowiednie narzędzia będą mogli tworzyć lepiej zoptymalizowane gry, ale wcale nie będą musieli wykorzystać wszystkich możliwości.

Źródło: Softpedia
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 69

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.