Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Xbox One coraz silniejszy. Odblokowano siódmy rdzeń procesora

Arkad | 04-01-2015 15:42 |

Xbox One logoNie od dzisiaj wiadomo, że konsola nowej generacji od Microsoftu dostarcza deweloperom mniejsze możliwości rozwoju gier aniżeli konkurencyjny produkt od Sony. Wszystko to za sprawą pewnych różnic w specyfikacji technicznej, które nie pozwalają modelowi Xbox One na wyprzedzenie lub zrównanie się z PlayStation 4 pod względem wydajności. Obydwie konsole są na rynku już od ponad roku i przez ten czas wiele się zmieniło - Microsoft przy pomocy oprogramowania niweluje pewne braki sprzętowe, a najnowsze doniesienia wskazują na zintensyfikowanie tej strategii. Nie tak dawno temu dowiedzieliśmy się o pełnym udostępnieniu pamięci ESRAM o wysokiej przepustowości dla deweloperów. Ma to pozwolić na osiągnięcie większej stabilności gier i brak większych problemów z uzyskiwaniem rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli przy 30 klatkach na sekundę.

Microsoft udostępnił deweloperom kolejne zasoby sprzętowe, ale nie ma nic za darmo...

Okazuje się, że Microsoft ma jeszcze kilka asów w rękawie i powoli będzie je wyciągał w celu polepszenia sytuacji swojej konsoli jeśli chodzi o wydajność gier. Listopadowy pakiet narzędzi SDK został ponoć przechwycony przez hakerów z grupy H4LT, którzy ujawnili nowe możliwości dla deweloperów tworzących nowe produkcje dla konsoli Xbox One - otrzymali oni pełny dostęp do siódmego rdzenia jednostki AMD APU zainstalowanej w każdym urządzeniu od Microsoftu. Warto przypomnieć, że procesor posiada w sumie osiem rdzeni, ale oprogramowanie odpowiednio rozdziela zasoby sprzętowe dla gier oraz innych funkcji konsoli.

Udostępnienie siódmego rdzenia dla deweloperów jest związane z ograniczeniem funkcjonalności systemu dostarczanego przez producenta - jednostka APU nie będzie już zajmowała się niektórymi obliczeniami związanymi z Kinectem (m.in. podczerwienią), a także pewnym zestawem komend głosowych. Jeśli deweloperzy chcą wykorzystać kolejny rdzeń, muszą tym samym zrezygnować ze wspomnianych przed chwilą funkcji. Co więcej, użytkownicy mogą sami wywołać wyłączone możliwości i spowodować obciążenie siódmego rdzenia na poziomie 50%. Microsoft będzie zajmował się tym problemem w kolejnych tygodniach. Udostępnienie zestawu narzędzi SDK dla konsoli Xbox One nie oznacza na razie złamania zabezpieczeń i nie ma mowy o tworzeniu pirackich gier dostępnych w trybie offline.

Źródło: VG 24/7

1
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.