Cyberpunk 2077 ma mieć znacznie więcej zawartości od Wiedźmina
Gry RPG w ciągu ostatniej dekady odznaczały się mapami o gargantuicznym wręcz rozmiarze. Przykładowo Skyrim mógł poszczycić się terenem o przestrzeni 39 kilometrów kwadratowych. Cztery lata później nadszedł Wiedźmin 3: Dziki Gon i podbił stawkę niemal czterokrotnie oferując mapę o wielkości 134 kilometrów kwadratowych. Tymi dwiema grami niewątpliwie w jakimś stopniu była również zainspirowana The Legend of Zelda: Breath of the Wild, która dawała graczowi do eksploracji teren rozciągający się na 61 km kwadratowych. Oczywiście to truizm, ale sam rozmiar to jednak nie wszystko. W tytułach role-playing sukces zależy od tego, w jaki sposób twórcy gry wypełnią mapę zawartością. W niedawnym wywiadzie z portalem Gamesradar, Richard Borzymowski, producent Cyberpunka 2077, zadeklarował, że Night City będzie nieco mniejsze od Wiedźmina, ale świat przedstawiony zaoferuje znacznie więcej aktywności.
Świat Cyberpunka 2077 będzie nieco mniejszy od tego w Wiedźminie 3, ale zaoferuje zarazem znacznie więcej aktywności.
Już od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że mapa w nadchodzącej hybrydzie FPS-RPG od CD Projekt RED będzie zawierać wiele gigantycznych wieżowców, w których przyjdzie nam eksplorować po kilkadziesiąt pięter. Skojarzenia z metropolią Mega-City One z Sędziego Dredda są jak najbardziej na miejscu. Tak więc, nawet jeśli obszar Night City nie będzie tak duży jak mapa Dzikiego Gonu, to nowa gra RED-ów nadrobi to zawartością. Według autorów gry będzie jej znacznie więcej. Borzymowski zaznaczył w rozmowie z Gamesradar, że struktura tych dwóch tytułów jest radykalnie odmienna. Użył stwierdzenia, że to "miasto jest protagonistą", a więc żeby nadać mu odpowiedniego charakteru konieczna była zmiana skali, w przeciwnym razie nie byłoby ono wiarygodne. Zamiast pomniejszych miasteczek, otwartych połaci terenu i lasów, mamy jedną metropolię, które tętni życiem.
Google Stadia: nowe tytuły w ofercie, łącznie z Cyberpunk 2077
Night City podzielone jest na sześć dzielnic, a wielkim atutem gry ma być kompletny brak ekranów ładowania pomiędzy nimi. CD Projekt RED nie korzystało z proceduralnego generowania zawartości i każdy zakamarek został stworzony ręcznie. Mniejsza skala gry umożliwiła znacznie skrupulatniejsze rozmieszczenie obiektów, postaci oraz większy stopień interakcji z otoczeniem. W czasach gdy wiele gier korzysta z podobnych schematów w kreowaniu świata, całkowita zmiana podejścia CD Projekt RED względem Wiedźmina może okazać się jednym z największych atutów Cyberpunka 2077. Otwarty teren, pustkowia i bagna mogą świetnie sprawdzić się w realiach fantasy, ale niekoniecznie science-fiction. 30 sierpnia o godzinie 20:00 czasu polskiego CD Projekt RED opublikuje materiał, który wcześniej mogli zobaczyć dziennikarze na E3 i Gamescom za zamkniętymi drzwiami. Będzie to około 15-minutowy zapis rozgrywki. Premiera gry zaplanowana jest na 16 kwietnia 2020, a po drodze odbędzie się jeszcze prezentacja na Tokyo Game Show we wrześniu 2019.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
7
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124