Crysis 2 patch 1.9 z wprowadzonym DirectX 11
Trzy miesiące, tyle musieli czekać pecetowi fani Crysisa 2, aby otrzymać możliwość uruchomienia gry, używającej najnowszego API Microsoftu. Biblioteki zaimplementowane w patchu aktualizującym grę do wersji 1.9 zwiększają rozdzielczość tekstur, wprowadzają tesselację, zaawansowany HDR, poprawiają wygląd półcieni i naprawdę wielu innych efektów. Sama gra jak zapewnia Crytek, została zoptymalizowana pod kątem nie tylko wyglądu, ale i wydajności zarówno dla DirectX 11, jak i starszych bibliotek DirectX 9. Niektóre zmiany są kosmetyczne i dostrzeżone zostaną tylko przez fanatyków ultra detali, lecz pozostałe dodają grze pazura i z pewnością zauważy je każdy, kto posiada w swoim blaszaku kartę graficzną zgodną z DirectX 11. Niemiecki developer informuje, że Crysis 2 został także zoptymalizowany, zapewniając około 30% większą wydajność na kartach z DirectX 11. To bardzo zadowalający wynik. Czy warto było czekać? Oceńcie sami.
Crytek twierdzi również, że właściciele rekomendowanych przez twórców kart graficznych, takich jak np.: GTX 480 powinni bezproblemowo uruchomić grę w DirectX 11 w ultra detalach, rozdzielczości Full HD (1920x 080 pikseli) i zachowując średnio 35 klatek na sekundę. Poniżej znajdują się linki umożliwiające pobranie update'a do Crysia 2 oraz animowane obrazki pokazujące różnice między DX9 i DX11.
Łatka DirectX 11 Ultra Upgrade waży 546 MB i możecie ją pobrać klikając TUTAJ. Dostępna jest również aktualizacja zwiększająca rozdzielczość tekstur, jednak do jej prawidłowego działania wymagany jest 64-bitowy system operacyjny oraz karta graficzna z przynajmniej 768 MB pamięci na pokładzie. Patch HighRes Textures zajmuje ponad 1,7 GB, możecie go pobrać klikając TUTAJ.
Źródło: Mycrysis / WCCFTech