CEO Ubisoft: popełniliśmy wiele błędów z Ghost Recon Breakpoint
Już wobec skądinąd nieźle zapowiadającego się Ghost Recon: Wildlands padło wiele słów krytyki, po tym jak ostatecznie okazał się rozczarowaniem. Mimo wszystko tytuł został niesamowitym bestsellerem i siódmą najlepiej sprzedającą się grą roku 2017 w USA. W październiku 2019 ukazała się kontynuacja serii pod tytułem Breakpoint. Niestety została ona przyjęta w jeszcze gorszy sposób niż Wildlands. Najnowsza produkcja francuskiej firmy na Metacritic uzyskała średnią ocen wynoszącą zaledwie 58% (na PC). Niedawno na jej temat wypowiadał się CEO Ubisoft na spotkaniu z inwestorami i przyznał, że firma popełniła wiele błędów związanych z produkcją swojej najnowszej gry.
CEO Ubisoft przyznał, że firma popełniła wiele błędów przy produkcji Ghost Recon: Breakpoint. Jego zdaniem kontynuacje gier-usług muszą ukazywać się w dłuższych odstępach czasu – inaczej trudno zainteresować nimi graczy.
Yves Guillemot na niedawnym zebraniu zapowiedział, że firma temperuje oczekiwania finansowe Ghost Recon Breakpoint oraz The Division 2. Te obydwa tytuły są kontynuacjami gier-usług, a Guillemot doszedł do konkluzji, że w przypadku tego modelu biznesowego sequele radzą sobie gorzej (ciekawe czy zgadza się z tym Bungie i Destiny 2?). Ponadto zdaniem CEO firmy Breakpointowi nie udało się w dostatecznym stopniu odświeżyć formuły Wildlands, a dodatkowo znaczna liczba bugów przyczyniła się do wyjątkowo negatywnego odbioru. Guillemot dodał również, że porównania do Wildlands skazują z góry Breakpoint na niepowodzenie, gdy poprzedni tytuł był rozwijany i usprawniany przez dwa lata. Właśnie ten aspekt jego zdaniem powoduje trudności w przyciągnięciu nowych graczy do kontynuacji popularnych gier-usług.
Ghost Recon Breakpoint PC - znamy szczegółowe wymagania
CEO Ubisoft przyznał, że firma błędnie założyła, iż odstęp 30 miesięcy od premiery Wildlands i Breakpoint będzie wystarczający, aby rynek zainteresował się kontynuacją. Ponadto szef francuskiej korporacji przyznał, że zmiany w mechanice rozgrywki zostały odebrane bardzo negatywnie przez dużą część graczy. Ponadto Guillemot wyznał, że niewłaściwą decyzją okazało się wypuszczenie Breakpointa z pewnymi deficytami technicznymi. Firma sądziła, że kampania kooperacyjna przyćmi bugi (które wydawały się Ubisoftowi nieszczególnie problematyczne). Reakcja graczy była jednak zgoła odmienna. Ostatecznie CEO firmy przyznał, że kontynuacje gier-usług muszą mieć zapewniony dostatecznie długi cykl deweloperski, a sytuacja, która nastąpiła z Breakpoint dowiodła, że Ubisoft nie może pozwolić sobie na odstępstwa.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5