Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

CD Projekt Red: DirectX 12 nie pomoże konsoli Xbox One

Arkad | 04-08-2014 16:02 |

Konsole nowej generacji są oczywiście znacznie szybsze od swoich poprzedników, jednak wczesne zapowiedzi Xboxa One i PlayStation 4 sugerowały znacznie większą rewolucję jeśli chodzi o jakość wyświetlanej grafiki. Co najważniejsze, mieliśmy otrzymać natywną rozdzielczość Full HD przy zadowalającej liczbie klatek na sekundę w najbardziej zaawansowanych grach. Po premierze pierwszych tytułów dla nextgenów czar prysł i brutalna rzeczywistość doszła do głosu - deweloperzy w przypadku wielu produkcji nie potrafią dostarczyć graczom zadowalającej jakości w standardzie 1080p, a jeśli już próbują, to muszą pogodzić się z wyraźnym spadkiem wydajności. W gorszej sytuacji od PlayStation 4 jest Xbox One, któremu Wunderwaffe od Microsoftu może wcale nie pomóc...

Zapowiedziany jakiś czas temu DirectX 12 miał być prawdziwym wybawieniem dla konsoli Xbox One jeśli chodzi o braki sprzętowe, aczkolwiek najnowsze wieści sugerują zupełnie co innego. W całej sprawie wypowiedział się jeden z deweloperów studia CD Projekt Red, czyli Balazs Torok - według niego nie ma większych szans na poprawę rozdzielczości w przypadku korzystania z bibliotek DirectX 12, a zmiany pójdą w zupełnie innym kierunku:

Myślę, że jest duże zamieszanie wokół tego, co i dlaczego zostanie poprawione przez DX12. Większość gier nie może obecnie być tworzonych w standardzie 1080p, ponieważ byłoby to zbyt duże obciążenie dla jednostek cieniujących. Dla wszystkich tych tytułów DX12 niczego nie zmieni.

Nie trzeba chyba przypominać, że jednostki cieniujące nie znajdują się procesorze CPU, więc zmiany w DirectX 12 wcale nie muszą oznaczać poprawy wydajności układu GPU. Nowe API nie będzie oczywiście bezużyteczne, ale nie możemy liczyć na zbyt dużą rewolucję:

Będzie można wcisnąć więcej trójkątów do układu graficznego, jednak trudno będzie je cieniować, co oznacza całkowicie bezcelowe działanie. Myślę, że zobaczymy zmianę w sposobie myślenia programistów zajmujących się grafiką, co polepszy osiągane rezultaty. 

Wiedźmin 3: Dziki Gon jest tworzony dla platform Xbox One, PlayStation 4 i PC. W przypadku dwóch pierwszych urządzeń trudno mówić o świetnej grafice i wysokiej płynności, także najnowsza gra prawdopodobnie nie będzie odtwarzana w standardzie Full HD w przypadku produktu Microsoftu. Poczekajmy jednak na końcowe efekty deweloperów i nie zapeszajmy... Mamy tylko nadzieję, że konsole nowej generacji nie popsują zbytnio wersji przeznaczonej dla komputerów.

Źródło: GamingBolt

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 33

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.