Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Były producent Blizzard oskarża Sony USA o cenzurę gier

Jakub Krawczyński | 28-01-2019 22:00 |

Były producent Blizzard oskarża Sony USA o cenzurę gierW świecie gier nierzadko dochodzi do kontrowersji. Miewają one różne przyczyny, a jedną z nich jest wydawanie pewnych tytułów z wyciętą zawartością w innych regionach. Tak było chociażby przy okazji South Park: Kijek Prawdy. W Europie na PS3 i Xbox 360 – pomimo klasyfikacji wiekowej od lat 18, kilka scen zostało usuniętych, w tym niesławne badania UFO czy aborcja. Tym razem doszło do tego, że japońska gra Senran Kagura Burst Re:Newal miała przesuniętą premierę na PS4 a dodatkowo nie udostępniono tam trybu erotycznego „Intimacy Mode” – była to decyzja Sony USA, które dało studiu XSEED ultimatum. Z kolei platforma PC otrzymała pełną, nieocenzurowaną wersję. Wywołało to bardzo negatywną reakcję jednego z byłych producentów w Blizzardzie, który wysmażył na Twitterze tyradę na ten temat.

Sytuacja jaka dotyczy gry Senran Kagura Burst Re: Newal nie jest łatwa - sam Steam wcześniej zmieniał zdanie odnośnie tytułów tego typu

Były producent Blizzard oskarża Sony USA o cenzurę gier [1]

Mark Kern, bo o nim mowa, obwinia markę PlayStation i Sony USA za dyktowanie studiom, co mogą umieszczać w międzynarodowych wersjach swoich gier. Uważa, że to niebezpieczny precedens. Kern uważa, że zachowanie amerykańskiego oddziału Sony za przejaw paniki moralnej, w której w USA wymusza się „kulturową opresję” na deweloperach z innych krajów. – Równie dobrze możemy wrócić do czasów kolonizacji – dodał na Twitterze. Były pracownik Blizzard jest zdania, że nie warto wpadać w histerię na tym tle, a wręcz może ona zaszkodzić sprzedawanym tytułom, a wydawcy – stracić klientów.

Mark Kern obwinia na Twitter markę PlayStation i Sony USA za jawną cenzurę.

Były producent Blizzard oskarża Sony USA o cenzurę gier [2]

Znany z kontrowersyjnych opinii (to on powiedział przy Diablo Immortal, że Blizzard przestał rozumieć graczy) producent StarCraft, Diablo 2 i World of Warcraft zauważa, że uprzystępnianie gier w ten sposób wcale nie zwiększa sprzedaży. Z drugiej strony powołując się na własne doświadczenia, twierdzi, że za każdym razem gdy twórcy gier nie uginają się próbom „cenzury” w swoich tytułach, zyskują one wtedy na popularności. Tom Lipschultz, zajmujący się lokalizacją produkcji (w tym wspomnianego Senran Kagura) w XSEED (niedługo potem odszedł z firmy) odniósł się w październiku zeszłego roku do sytuacji cytując Neila Gaimana: „Jeśli nie bronisz rzeczy których nie lubisz, gdy ktoś wreszcie przyjdzie po rzeczy które lubisz – to już przegrałeś”. Lipschultzowi nigdy nie podobał się tryb „Intimacy Mode” w tej grze, ale zawsze go bronił. Jest to niewątpliwie trudny temat – nawet Steam kilkukrotnie zmieniał politykę, wpierw akceptując kompletnie nieocenzurowane gry, by później wypowiedzieć im (krótkotrwałą) wojnę a ostatecznie liberalizując zasady usuwając jedynie tytuły, które pojawiają się sceny wykorzystywania nieletnich.

Rainbow Six Siege: Ubisoft cenzuruje w grze krew, hazard i seks

Źródło: Dualshockers
2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 32

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.