Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Branża growa w USA zarobiła w 2018 roku 43 miliardy dolarów

Ewelina Stój | 24-01-2019 19:00 |

Branża growa w USA zarobiła w 2018 roku 43 miliardy dolarówJako naród często lubimy sobie ulżyć narzekając, jak to gry oraz sprzęt komputerowy (ale i także szeroko rozumiana elektronika) jest coraz droższa i osiąga niekiedy komiczne wręcz ceny. W tym narzekaniu jest naturalnie ziarno prawdy, jako że producenci niejednokrotnie lubią przesadzić z windowaniem cen, jednak ubiegłoroczna sprzedaż wymienionych produktów w porównaniu do tej z roku 2017 wyraźnie wskazuje, że kupujemy coraz więcej gier, oprogramowania i sprzętu. W porównaniu z 2017 rokiem, w 2018 sprzedaż samych gier wzrosła aż o 18%. To rekordowy skok, dzięki któremu szeroko rozumiana branża growa w USA w samym tylko minionym roku zarobiła 43 miliardy dolarów.

W porównaniu z 2017 rokiem, w 2018 sprzedaż samych gier wzrosła aż o 18%. To rekordowy skok, dzięki któremu szeroko rozumiana branża growa w USA w samym tylko minionym roku zarobiła 43 miliardy dolarów.

Branża growa w USA zarobiła w 2018 roku 43 miliardy dolarów [1]

Microsoft zapowiada nowe gry i technologie w 2019 roku

Badania rynku konsumenckiego przez NPD Group i Entertainment Software Association (ESA) wykazały, że branża gier w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w zeszłym roku rekordowe dochody w wysokości 43,4 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z rokiem poprzednim. W całym kraju notujemy pasjonatów gier wideo ze wszystkich środowisk i w każdym wieku. Interaktywna rozrywka jest dziś najbardziej wpływową formą rozrywki w Ameryce - powiedział prezes i dyrektor generalny ESA, Stanley Pierre-Louis.

Branża growa w USA zarobiła w 2018 roku 43 miliardy dolarów [2]

Anthem - znamy wymagania sprzętowe nowej gry BioWare

W ubiegłym roku odnotowano rekordowy wzrost zarówno pod względem przychodów ze sprzętu, jak i gier wideo, przy czym ten ostatni wzrósł z 30,4 miliardów do 35,8 miliardów dolarów. Jeśli chodzi zaś o sprzęt do grania, to odnotowano 15% wzrost (z 6,5 miliardów do 7,5 miliardów dolarów). Z 150 milionami Amerykanami grającymi w gry, przemysł ten jest w USA jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, zapewniając ponad 220 tysięcy miejsc pracy. Ponad 500 szkół wyższych i uniwersytetów w 46 stanach oferuje również kursy związane z grami, a coraz większą liczbą szkół wspiera e-sport i współpracuje z e-sportowymi zespołami.

Źródło: Gamerreactor
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.