Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

BLACKROOM - Nowa strzelanina twórców Doom i Quake

Bartłomiej Sagan | 27-04-2016 12:27 |

BLACKROOM - Nowa gra Johna Romero i Adriana CarmackaStało się! John Romero po niemal 11 latach przerwy wraca do zawodowego tworzenia gier komputerowych. Tajemniczy filmik o tytule "The Return" okazał się zapowiedzią czegoś większego, ponieważ nieco przygasła już gwiazda branży właśnie ogłosiła swoją nową produkcję - BLACKROOM. Oczywiście, Amerykanin nie byłby w stanie stworzyć wielkoformatowego tytułu bez wsparcia odpowiednich ludzi m.in.: niegdyś czołowego grafika id Software, Adriana Carmacka, a także George'a Lyncha - muzyka heavy metalowego, który skomponuje ścieżkę dźwiękową. Panowie swoją wizję zamierzają zrealizować przy pomocy nieodzownego przyjaciela twórców bez funduszy, czyli serwisu Kickstarter. Czy emeryci z ambicjami mają szansę jeszcze czymkolwiek zaskoczyć publiczność?

Legenda branży chce zafundować graczom pierwszoosobową strzelaninę w starym stylu. Najpierw jednak potrzebuje wsparcia...

BLACKROOM - Nowa gra Johna Romero i Adriana Carmacka [4]

Dawno, dawno temu, kiedy nikt nawet nie myślał o DLC, byli sobie dwaj projektanci - John Carmack i John Romero. Panowie stworzyli razem kilka kultowych tytułów m.in.: DOOM czy Quake. Niestety, zgrany duet rozpadł się w momencie, gdy pierwszy John wyrzucił drugiego z ekipy id Software, ponieważ według niego hamował on postęp. Romero się jednak nie załamał i założył studio Ion Storm. W 1997 roku rozpoczął pracę nad (nie)sławną Daikataną, której produkcja trwała trzy lata. Starsi gracze zapewne pamiętają, że oceny tytuły były niskie, co mocno zirytowało wydawcę (Eidos), wszak koszty powstania „Daikaszany” wyniosły 28 milionów dolarów. W dzisiejszych czasach budżet tej wielkości jest uznawany w branży za skromny, ale wtedy była to znaczna suma. Kilkanaście miesięcy później Romero odszedł ze studia i rozpoczął pracę w Midway Games, jako koordynator projektu Gauntlet: Seven Sorrows. Następnie, tuż przed premierą, dyskretnie wycofał się ze sceny na ponad dekadę.

BLACKROOM jest zatem wielkim powrotem, którym Romero chce zmazać złe wrażenia jakie spowodowała Daikatana. Nowy tytuł twórców DOOM i Quake ma przywrócić chwałę staroszkolnym strzelaninom, gdzie zużyta amunicja liczona była w tysiącach, podobnie jak ciała przeciwników. W kampanii dla jednego gracza, szacowanej na około 10 godzin, poznamy konsekwencje porażki projektu rewolucyjnej wirtualnej rzeczywistości, która wymknęła się spod kontroli. Otrzymamy też szereg losowo połączonych miejscówek pokroju wiktoriańskiej rezydencji, miasteczka na Dzikim Zachodzie czy pirackiego galeonu. W nasze ręce zostaną oddane najróżniejsze narzędzia eksterminacji oraz ciekawie się zapowiadający Boxel - urządzenie zdolne do manipulacji zarówno przeciwnikami, jak i otoczeniem. Dla osób wolących zmagania z żywymi oponentami zostanie przygotowany tryb multiplayer, gdzie znajdziemy sześć klasycznych aren. Całość będzie napędzana czwartą generacją silnika Unreal, mającego zapewnić wysoki poziom oprawy wizualnej. Przewidziano także kompleksowe wsparcie dla modyfikacji, co cieszy, ponieważ ilość planszy do multiplayera nie powala na kolana.

BLACKROOM - Nowa gra Johna Romero i Adriana Carmacka [1]

Rocket jumpy, strafe movements i hektolitry zabawy będą dostępne dopiero w 2018 roku, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zdecydowanie warto poczekać. Najbardziej zainteresowani mogą jednak już teraz wesprzeć Romero i spółkę, poprzez dotację na portalu Kickstarter. Wydając 29 dolarów dostaniemy cyfrowy egzemplarz BLACKROOM, natomiast za 30 zielonych więcej otrzymamy kopię w formie fizycznego nośnika. Koszt edycji kolekcjonerskiej z autografami Carmacka i Romero to natomiast 450 dolarów. Jednak to wcale nie koniec atrakcji, bowiem wydając 2000 będziemy mogli zaprojektować broń podczas dwugodzinnej sesji na Skype. Próg 10000 dolarów jest limitowany dla dwóch szaleńców, chcących zajrzeć na imprezę z okazji premiery nowej produkcji, chociaż muszą oni pamiętać, że kosztów podróży nie wliczono w ofertę :)

BLACKROOM - Nowa gra Johna Romero i Adriana Carmacka [2]

BLACKROOM - Nowa gra Johna Romero i Adriana Carmacka [3]

Źródło: Kickstarter, PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 19

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.