Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Battlefield Hardline i Dragon Age: Inkwizycja z obsługą API Mantle

Arkad | 12-06-2014 14:11 |

Niskopoziomowe API Mantle wprowadzone wraz z kartami graficznymi Radeon z serii R9 oraz R7 skutecznie pomaga w obniżaniu zużycia zasobów procesora podczas gry - dzięki temu tytuły kompatybilne z technologią AMD całkiem nieźle radzą sobie nawet ze słabszymi jednostkami CPU, a ilość generowanych klatek na sekundę zależy głównie od zastosowanej karty graficznej. Do tej pory doczekaliśmy się już kilku tytułów wspierających API Mantle, a jest to między innymi Battlefield 4 oraz Thief. Już za jakiś czas do grona gier kompatybilnych z technologią AMD dołączą kolejne petardy, które pomogą producentowi w promocji swojego rozwiązania - mówimy tutaj między innymi o Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja oraz Plants vs Zombies: Garden Warfare.

Korzystacie z API Mantle zamiast DirectX w niektórych grach?

Wszystkie wspomniane gry będą (lub już są) dystrybuowane przez Electronic Arts, więc można już zdecydowanie mówić o ścisłej współpracy pomiędzy AMD a EA. Jedna to nie wszystko - niskopoziomowe API Mantle zostanie także zaimplementowane w silniku CryEngine od Cryteka, aczkolwiek tutaj użycie technologii AMD będzie zależało tylko i wyłącznie od deweloperów korzystających z silnika.

W przyszłym roku do wielkiej gry ma dołączyć także API DirectX 12 od Microsoftu, które może nieco namieszać w planach "Czerwonych" - zgodnie z informacjami ujawnionymi do tej pory, nowy DX również skupi się na niskopoziomowym dostępie do podzespołów i zapewni zdecydowanie lepszą wydajność od obecnych bibliotek. Na razie nie wiadomo jak będzie wyglądała konkurencja pomiędzy API Mantle a DirectX 12 oraz w jakim stopniu deweloperzy będą skłonni wykorzystywać rozwiązanie AMD zamiast technologii Microsoftu wspieranej przez wyraźnie większą liczbę podzespołów komputerowych.

Źródło: AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.