Battlefield 4 - Porównanie grafiki PC, Xbox One i PlayStation 4
Premiera długo wyczekiwanego Battlefielda 4 nareszcie stała się faktem... Sklepy na całym świecie muszą poradzić sobie z obsługą wygłodniałych graczy, którzy chcą jak najprędzej zainstalować popularną strzelankę na swoich pecetach lub konsolach - debiut finalnej wersji jest także świetną okazją do porównania grafiki uzyskiwanej odpowiednio na komputerach, Xbox One oraz PlayStation 4. Czemu nie bierzemy pod uwagę Xboxa 360 i PlayStation 3? Każdy gracz obserwujący poprzednie premiery wie już na pewno jaką grafikę generują konsole poprzedniej generacji, jakie w żaden sposób nie mogą być porównywane do "piecyków". Zagraniczni redaktorzy przetestowali już Battlefielda 4 na urządzeniach nowej generacji, które miały podobno radzić sobie z rozdzielczością Full HD (1920 x 1080 pikseli)... Jak się okazuje, dziecko studia DICE na konsoli od Microsoftu jest wyświetlane w standardzie HD (1280 x 720 pikseli), natomiast PlayStation 4 może pochwalić się rozdzielczością wynoszącą 1600 x 900 pikseli.
Na całe szczęście nowe konsole zachowują płynność (60 klatek na sekundę) i spadki poniżej pewnego poziomu zdarzają się jedynie w momentach wyświetlania wzmożonej akcji na ekranie. Prawie we wszystkich porównaniach produkt od Sony wygrywa ze swoim konkurentem generując "ładniejsze" efekty z większą stabilnością - Xbox One zalicza wyraźne spadki płynności, zaś PlayStation 4 szybciej powraca do pierwotnych 60 klatek na sekundę. Czy można porównywać Battlefielda 4 wyświetlanego przez konsole nowej generacji z wersją pecetową?
Komputer wyposażony w odpowiedni procesor oraz kartę graficzną znacznie lepiej poradzi sobie z generowaniem dokładnych detali, które nie są osiągalne dla Xboxa One i PlayStation 4. Światowa premiera najnowszego tytułu od DICE nie pokryła się z debiutem tejże gry w Polsce, zatem gracze skazani na rodzime sklepy będą musieli poczekać do czwartku (31 października). Konsole nowej generacji miały bez problemu radzić sobie z grami w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, jednak wszystko wskazuje na to, że jedynie wybrane produkcje będą wyświetlane w takim standardzie.
Źródło: NeoGAF / VideoGamer / Eurogamer
Powiązane publikacje

Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem
4
GOG - ważna aktualizacja recenzji użytkowników. Znacznie więcej znaków i rozszerzone zarządzanie nimi
11
Ninja Gaiden 4 - zaprezentowano nowy gameplay, a w nim zaawansowana prezentacja debiutującej w serii postaci Yakumo
1
Battlefield 6 ze szczegółami wydań konsolowych. Gra na PlayStation 5 Pro zadziała w rozdzielczości do 4K i 60 FPS
65