Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Baldur’s Gate i inne klasyczne cRPG zmierzają na konsole

Jakub Krawczyński | 08-02-2019 15:00 |

Baldur’s Gate i inne klasyczne cRPG zmierzają na konsoleGranice między konsolami a PC-tami coraz bardziej się zacierają. Kiedyś były one bardzo wyraźnie zarysowane i mocno różniły się tym jakie gatunki gier przeważały na jednym typie platformy czy drugim. Teraz oferta tytułów jest bardzo zbliżona. Nic więc dziwnego, że w takich warunkach pojawiają są ludzie, którzy dostrzegają sens powrotu PC-towych klasyków ale na konsolach. Tym bardziej, że sprawa dotyczy gier, których porty istnieją na platformach mobilnych już od dość długiego czasu. Mowa o kultowych produkcjach BioWare - Baldur's Gate, Planescape: Torment, Icewind Dale oraz Neverwinter Nights. Zostaną one wydane w tym roku na konsolach. Szczegółów powinniśmy dowiedzieć się już wkrótce.

Być może konsolowe porty Baldur's Gate i innych zobaczymy po raz pierwszy w trakcie PAX East w Bostonie w marcu 2019.

Baldur’s Gate i inne klasyczne cRPG zmierzają na konsole [1]

Za konsolowe wydania gier BioWare, odpowiedzialna jest firma Skybound Games, założona przez Roberta Kirkmana (tak, tego od The Walking Dead). Wydała do tej pory m.in. Slime Rancher, The Long Dark i Skullgirls, a także nabyła prawa do gier The Walking Dead po upadku Telltale. Za deweloperów obrali sobie kanadyjskie studio Beamdog, które ma na swoim koncie wcześniejsze konwersje wspomnianych wyżej gier. Nic zatem dziwnego, że Baldur’s Gate, Baldur’s Gate ll, Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, Icewind Dale, Planescape: Torment i Neverwinter Nights mają się wszystkie ukazać w tym roku.

Pillars of Eternity to prawie jak Baldur's Gate III - Recenzja

Baldur’s Gate i inne klasyczne cRPG zmierzają na konsole [2]

W tym momencie nie potwierdzono żadnych platform ale osobiście nie widzę przeszkód aby gry na Infinity i Aurora Engine trafiły na wszystkie z obecnych konsol, PS4, Xbox One oraz Switch. Interesujące będzie to czy PS4 Pro i Xbox One X uzyskają jakieś usprawnienia. Spodziewałbym się tam natywnego 4K, a na wszystkich pozostałych platformach także 60 FPS jako standardu. Jednak najbardziej ekscytującą możliwością, która się tutaj otwiera jest port na Switcha. Osobiście uważam, że w szczególności Baldur’s Gate, Icewind Dale i Planescape: Torment będą tam pasowały idealnie, przede wszystkim w trybie przenośnym. Interesujące będzie także to, czy Skybound zdecyduje się na jakiś łączony zestaw w niższej cenie, zawierający wszystkie z tych tytułów. W trakcie PAX East w Bostonie, między 28 a 31 marca przy stanowisku Skybound będzie możliwość zagrania w wybrane produkcje Beamdog – być może właśnie nadchodzące porty.

Źródło: Eurogamer, VentureBeat
3
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.