Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AVID - montaż hitów filmowych lata 2008

Sebastian Oktaba | 09-10-2008 14:17 |

28 najbardziej dochodowych przebojów filmowych tego lata, w tym takie produkcje jak Mroczny rycerz, Incredible Hulk i Hancock, stworzono przy użyciu systemów do profesjonalnej edycji materiałów cyfrowych firmy Avid Technology. Tylko w Stanach Zjednoczonych filmy wyprodukowane przy wykorzystaniu przynajmniej jednego produktu z marek Avid® zarobiły ponad 3,68 miliardów dolarów. Podczas kręcenia materiału wykorzystano takie narzędzia, jak: Avid® Media Composer® oraz kodek Avid DNxHD® 36. Pracę zespołów montażowych wspierał również system do współdzielenia pamięci Avid Unity™MediaNetwork. Do edycji i miksowania dźwięku oraz komponowania muzyki filmowej wykorzystano Digidesign® Pro Tools® i Sibelius® 5. Efekty specjalne i animacje 3D powstały przy użyciu rozwiązania Softimage®|XSI®.

„Podczas produkcji filmów fabularnych szczególnie ważna jest elastyczność systemów edycyjnych. Zespoły montażowe chcą pracować na rozwiązaniach, które pozwolą w pełni wykorzystać ich wyobraźnię. Efekt musi przecież zachwycić każdego, nawet najbardziej wymagającego widza” - mówi Gary Greenfield, dyrektor generalny firmy Avid. „Nasza firma na bieżąco wzbogaca oferowane narzędzia, dlatego też wierzymy, że także przyszłoroczne hity filmowe powstaną w oparciu o systemy marki Avid”.

Mroczny rycerz, najnowsza odsłona przygód o Batmanie, powstała w oparciu o system montażowy firmy Avid oraz pamięć współdzieloną Avid Unity. Rozwiązania te pozwoliły na wplecenie dynamicznych efektów specjalnych w mrocznym ton filmu. Podczas produkcji Mrocznego Rycerza zespół montażowy stanął przed skomplikowanym zadaniem przygotowania dodatkowej wersji filmu dla kina IMAX. Pierwotnie planowano wykorzystać 16 ścieżek video dla różnych elementów, jednak szybko zdano sobie sprawę, że będzie to niewystarczające. Dlatego na pojedynczej linii czasowej Avid opracowano system kodowania kolorów, co pomogło jednocześnie tworzyć film konwencjonalny i wersję dla IMAX. „Możliwość wybierania pomiędzy dwiema ścieżkami wizualnymi i swobodne przechodzenie pomiędzy nimi sprawiła, że cały proces produkcji był niesamowicie płynny” - mówi odpowiedzialny za montaż Lee Smith.

Dla kompozytora Hansa Zimmera stworzenie ścieżki dźwiękowej do Mrocznego rycerza było jednym z najtrudniejszych projektów, jakie udało mu się zrealizować. Trudność zadania polegała na przygotowaniu wielościeżkowego nagrania przy użyciu ogromnej ilości urządzeń udostępniających sygnały wyjściowe i odtwarzających próbki dźwięku. „Skorzystaliśmy z rozwiązania Pro Tools|HD®. Pięć wersji systemu służyło do odtwarzania, szósta do rejestrowania. Wersja końcowa projektu zawierała ponad 1000 ścieżek, co samo w sobie stanowiło wyzwanie organizacyjne” - mówi Zimmer Peter „Oso” Snell, inżynier techniczny.

Incredible Hulk to ekranizacja kultowej opowieści o jednym z najpopularniejszych superbohaterów komiksowych. Nad przepełnionym grafiką komputerową filmem pracowało czterech montażystów wraz z sześcioma firmami wspierającymi. Skomplikowane efekty graficzne oraz postać Hulka i jego wroga Abominationa powstały dzięki oprogramowaniu SOFTIMAGE|XSI. W czasie prac nad filmem montażyści zedytowali 667 ujęć zawierających efekty wizualne, z czego 400 ujęć obejmowało postacie wygenerowane komputerowo. Ścieżka dźwiękowa została zmontowana przy użyciu sprzętu Pro Tools.

Montaż tak skomplikowanej produkcji filmowej wymagał wykorzystania dziewięciu systemów Avid Media Composer Adrenaline™, które zostały podłączone do systemu współdzielenia danych Avid Unity MediaNetwork wyposażonego w 17 terabajtów pamięci. Avid Unity MediaNetwork umożliwił czterem montażystom i asystentom bieżącą pracę nad materiałami filmowymi. Podczas produkcji w Toronto, zespół skorzystał z formatu kompresji Avid DNxHD 36. Po skompresowaniu materiału z dnia filmowego rolka była dostarczona na napędzie FireWire do firmy, która korzystała z systemu Avida przeznaczonego do oglądania nieobrobionych materiałów filmowych. „Dzięki temu mogliśmy bardzo szybko ocenić pracę z planu zdjęciowego” - mówi Rick Shaine, jeden z montażystów Incredible Hulk. „Systemy Avida umożliwiły zgrywanie plików i pracę z pełnowymiarowym obrazem na każdym etapie produkcji. Każdy drgający mięsień postaci filmowej czy pukiel włosów był widoczny tak, jak chcieli tego filmowcy.”

Muzykę do filmu Hancock stworzył legendarny kompozytor John Powell i jego zespół. Powell korzystał z systemów Sibelius oraz Pro Tools: „Dzięki funkcji filtrów oraz możliwości zmiany wyglądu grup rytmicznych w plikach MIDI, program Sibelius 5 pozwolił nam oszczędzić dużo czasu” - mówi główny aranżer filmu Hancock, John Ashton Thomas. Powell i jego zespół korzystali z oprogramowania Sibelius podczas tworzenia muzyki również do innych, równie popularnych produkcji takich jak: Kung Fu Panda, X-Men: Ostatni bastion (X-Men: The Last Stand) czy Epoka lodowcowa 2: Odwilż (Ice Age: The Meltdown).

Źródło: Avid
 

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.