Assassin's Creed: Origins - poznaliśmy wymagania sprzętowe
Po stosunkowo długiej przerwie od ostatniej części Assassin's Creed niebawem znów będziemy okazję wcielić się w kolejnego zakapturzonego zabójcę. Choć po pierwszych zapowiedziach i gameplayach nastroje są raczej stonowane, fani serii z pewnością nie mogą doczekać się najnowszej odsłony, która nosić będzie podtytuł Origins. Na nadejście gry Ubisoftu trzeba się jednak należycie przygotować - już poprzednie części udowodniły, że aby cieszyć się płynną rozgrywką konieczne jest posiadanie mocnego komputera. A jak będzie teraz? Na pierwszy rzut oka nieco lepiej - minimalna konfiguracja nie robi na nas żadnego wrażenia, podobnie jak i rekomendowany zestaw do zabawy w Full HD.
Mając w pamięci wymagania części Unity i Syndicate czuję w kościach, że gra może okazać się killerem dla wielu poczciwych blaszaków. Twórcy zapewniają jednak, że gra w momencie premiery będzie dopracowana. Cóż, pożyjemy zobaczymy.
Musimy mieć jednak na uwadze, że pierwsza z poniższych konfiguracji wystarczy zaledwie do gry w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 720p, druga zaś ma zagwarantować tą samą płynność już w wysokich ustawieniach i Full HD. Nie brzmi to wcale obiecująco, prawda? Dodajmy jeszcze, że wg Ubisoftu z odpaleniem Assassin's Creed: Origins w 4K przy najlepszej jakości grafiki (również w 30 FPS) poradzą sobie dopiero najmocniejsze komputery (cokolwiek to znaczy, ale pewnie bez GTX-a 1080 Ti się nie obejdzie). Mając w pamięci wymagania Unity i Syndicate czuję w kościach, że gra może okazać się killerem dla wielu poczciwych blaszaków. Twórcy zapewniają jednak, że gra w momencie premiery będzie dopracowana. Cóż, pożyjemy, zobaczymy.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (tylko wersje 64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz, lub AMD FX-6350 @ 3.9 GHz
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon R9 270
- RAM: 6 GB
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
- OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (tylko wersje 64-bit)
- Procesor: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz lub AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD Radeon R9 280X
- RAM: 8 GB
Assassin's Creed: Origins - nowe informacje o świecie gry
Ogłoszono ponadto, że gra ma posiadać wbudowany benchmark, co oczywiście cieszy - wiele osób nie będzie zmuszonych do szukania miejsca testowego. Chętni będą mogli ustawić blokadę na FPS-y: 30, 45, 60, 90 lub bez limitu. Warto wspomnieć także o zaimplementowanej technice dynamicznego renderowania rozdzielczości, która pozwoli utrzymać stałą liczbę klatek na sekundę. Co ciekawe, gra nie będzie wspierać bibliotek DirectX 12, podobnie jak konfiguracji wielu kart graficznych. To dosyć zaskakujące, gdyż mówimy o dosyć głośnym, wysokobudżetowym tytule. Na koniec przypominamy o premierze gry, która odbędzie się już 27 października (również na konsolach Xbox One i PlayStation 4).
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
5
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7