.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Assassin’s Creed: 10 lat temu wykonaliśmy pierwszy Skok Wiary

Bartłomiej Dramczyk | 14-11-2017 19:00 |

Assassin’s Creed: 10 lat wykonaliśmy pierwszy Skok WiaryW momencie, gdy posiadacze PC byli zajęci wymianą komponentów, dostosowując swoje ulubione blaszaki do wymagań Crysisa, właściciele Xboxa 360 i PlayStation 3 właśnie szykowali się do pierwszego Skoku Wiary. Po upływie dekady, Ubisoft solidnie zgrał serię: dziś do rozegrania mamy już więcej niż dziesięć Assassinów. Wszystko zaczęło się we współczesnym świecie od porwania przez Abstergo Industries pewnego barmana, Desmonda Milesa. Później gracz trafił do świata, w którym ostatnia opowieść o zakonie templariuszy nie została jeszcze napisana. Zabójstwa i tajne bractwa, przygotowania do wypraw krzyżowych oraz malownicze widoki Jerozolimy, Damaszku, Akki, Masjafu i Arsufu stały się tłem do widowiskowej rozgrywki.

Uwierzycie w Skok Wiary wykonany z kilkudziesięciu metrów na stóg siana? Ubisoft przekonuje nas, że się da... przeżyć.

Assassin’s Creed: 10 lat wykonaliśmy pierwszy Skok Wiary [2]

Premiera Assassin’s Creeda na PC odbyła się prawie pół roku po wydaniu edycji konsolowych. Właściwie pierwszego z asasynów zapamiętamy przede wszystkim jako skrytobójcę, namierzającego i eliminującego wyznaczone cele. Znakiem rozpoznawczym serii stały się także Skoki Wiary, wykonywane z wysoko położonych punktów w miastach. Żeby było zabawniej, przeładowanie gry tym elementem skończyło się kuriozalnymi lądowaniami na wozach z sianem. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez studentów z brytyjskiego Uniwersytetu Leicester, półtorametrowy stóg siana nie zamortyzuje skoku z kilkudziesięciu metrów. Mogliśmy się tego spodziewać, że fizyka w wymyślonym świecie asasynów działa inaczej.

Assassin's Creed: Origins PC - Test kilku procesorów Intel i AMD

Assassin’s Creed: 10 lat wykonaliśmy pierwszy Skok Wiary [1]

Nie ujmując twórcom Assassin’s Creeda wiedzy o rzeczywistym świecie, trzeba przyznać, że przyłożyli się przynajmniej do poprawnego odwzorowania zachowań społecznych. Metoda brutalnych ataków i rozpychania się w tłumie przechodniów zdecydowanie nie pasuje do zachowań prawdziwego skrytobójcy, o czym możemy przekonać się na własnej skórze. Ubisoft rozdzielając opowieść o asasynach na kilka serii wprowadził niezły bałagan w opowieści o Desmondzie. Nie można odmówić jednak jednego: filmowe wstawki w kolejnych częściach Assassin’s Creeda ogląda się z ogromną przyjemnością. Zauważyliście, że Altair w pierwszej części gry ma obcięty palec? Domyślacie się dlaczego?

Denuvo w Assassin's Creed: Origins zbyt mocno obciąża CPU?

Źródło: Assassin's Creed Wiki
Twoja ocena publikacji:
58
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.