Apple inwestuje pieniądze w podcasty. Chce zdominować Spotify
Podcasty są ważnym elementem ekosystemu serwisów do strumieniowania muzyki. Spotify w lutym tego roku zapowiedziało, że zainwestuje aż pół miliarda dolarów w zawartość tego typu. Ponadto szwedzki gigant przejął firmy zajmujące się produkcją podcastów, Parcast i Gimlet, oraz startup Anchor, który poprzez swoją platformę ułatwiał nagrywanie i dystrybucję treści tego rodzaju. W zeszłym miesiącu aplikacja Spotify otrzymała uaktualnienie interfejsu, dzięki któremu łatwiej będzie odnaleźć podcasty. To wszystko konsekwentne działania potentata muzycznego, który upatrzył sobie w podcastach dochodowy interes. Apple również widzi w nich ogromny potencjał i jak pisze w najnowszym raporcie Bloomerg, amerykańska korporacja pragnie zainwestować duże pieniądze, aby pewne audycje pozostały wyłącznie na platformie Apple Podcasts.
Według najnowszego raportu Bloomberga, Apple pragnie stworzyć podcasty dostępne wyłącznie na ich własnej platformie. Może być to odpowiedź na dużą liczbę inwestycji, jakie podjął w tym roku Spotify.
Poprzednio Apple miało neutralne nastawienie względem podcastów. Jedyną ingerencją Amerykanów było wyszczególnianie ich na swojej platformie, ale nie były one finansowane przez firmę w ogóle. Jeśli doniesienia Bloomberga okażą się prawdą, będzie to oznaczało poważną zmianę modelu biznesowego. Nie jest ona być może wcale szokująca, zważywszy na to, że konsensus obserwatorów branży technologicznej jest taki, że gigant z Cupertino powoli zwiększa nacisk ze sprzedaży sprzętu na usługi w obliczu coraz słabszych wyników tego pierwszego. Dlatego też wkrótce zadebiutują Apple TV+ oraz Apple Arcade, nastawione na filmy i seriale własnej produkcji oraz gry wideo.
Spotify uważa, że za dużo płaci artystom. Chce odzyskać pieniądze
Platformy takie, jak Spotify i Sticher mają już w swojej ofercie podcasty dostępne jedynie w ramach ich usług. Ponadto, startup Luminary zbudował swój model biznesowy wyłącznie na ekskluzywnej zawartości tego typu. Informacje Bloomberga wskazują na to, że zarząd Apple jest obecnie we wstępnych fazach rozmów z koncernami medialnymi zajmującymi się produkcją treści audio. Niedawno amerykańska korporacja pożegnała się z brandingiem iTunes, zastępując go trzema niezależnymi od siebie aplikacjami: Apple TV, Music oraz Podcasts. Obecnie Apple dominuje na rynku podcastów, a pozycję tę wypracował sobie od ponad dekady. Przy zwiększonym zaangażowaniu konkurencji, być może firma Tima Cooka chce dać sygnał, że nie zamierza tracić udziału w rynku. Apple musi się jednak liczyć z falą nieprzychylnych opinii, które sugerują wypaczenie idei podcastu przez ogrodzenie ich paywallem. Z drugiej strony – może czasy zmieniają się bezpowrotnie?
Powiązane publikacje

Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
17
Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
6
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6