Anthem - szykują się absurdalnie wysokie wymagania sprzętowe
Podobnie jak w przypadku rodzimego Cyberpunku 2077, tak samo w przypadku gry Anthem od BioWare, na świat wypełzła w końcu specyfikacja komputera, na którym odpalono wersję demo podczas tegorocznego E3. Cóż, specyfikacja to zbyt szerokie określenie, bowiem podano zaledwie układ graficzny. A raczej dwa. Wersja demonstracyjna gry Anthem podczas eventu E3 2018 została odpalona bowiem na dwóch topowych kartach od Nvidii, a dokładniej mówiąc na GeForce GTX 1080 Ti. Te dwie karty (w połączeniu z nieznanym jednak procesorem oraz liczbą pamięci RAM) wygenerowała na silniku gry Frostbite 3, 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. Zapowiada się więc na mocno zasobożerną produkcję.
Mark Darrah, producent wykonawczy Anthem ujawnił na Twitterze, na jakiej konfiguracji uruchomiono demo gry podczas tegorocznego E3.
Anthem na EA Play - zwiastun, gameplay oraz data premiery
Uruchomienie gry Anthem na dwóch kartach Nvidia GeForce GTX 1080 Ti w klatkażu na poziomie 60, w rozdzielczości 4K powinno robić wrażenie. Z jednej strony dobre, bo może (ale nie musi) oznaczać to, że produkcja będzie obłędna graficznie (albo tak kiepsko zoptymalizowana). Z drugiej strony złe, bo chyba zmiana sprzętu nie jest koniecznie tym, co lubimy robić, by móc odpalić nową grę. Jednak to, jak bardzo wyśrubowane są wymogi Anthema można pięknie zobrazować na tle innych produkcji growych.
It was 2 1080TIs
— Mark Darrah (@BioMarkDarrah) 10 lipca 2018
It was running 4K 60 https://t.co/I9TU5tk98n
Jest data premiery Anthem - gry, którą stworzą... sami gracze
Jak słusznie zauważył portal DSOgaming, Wiedźmin 3 uruchomiony w tej samej konfiguracji (2x GTX 1080Ti) w ustawieniach Uber i rozdzielczości 4K skutkował klatkażem na poziomie 80-90. Z kolei zaś Rise of the Tomb Raider odwdzięczał się 70 klatkami, a Far Cry 5 - 75-85 fpsami. Czy faktycznie zwiastuje to aż tak wielkie zapotrzebowanie gry na moc karty graficznej? Nie pozostaje nam nic innego jak poczekać na oficjalne rekomendowane wymagania. Pocieszający jest fakt, że Mark Darrah, producent wykonawczy Anthem zapewnił na Twitterze, że gra będzie jeszcze optymalizowana.
We will be optimizing right up until ship https://t.co/P4ODZaQPbX
— Mark Darrah (@BioMarkDarrah) 10 lipca 2018
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
14
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124