Anthem opóźniony do 2019 roku. Ostatnia nadzieja BioWare?
Podczas ubiegłorocznych targów E3, studio BioWare oraz wydawca EA zaprezentowali nową grę z gatunku Action-RPG z elementami sieciowymi, czyli Anthem. Już wówczas gra robiła niemałe wrażenie, głównie za sprawą świetnej oprawy wizualnej. Gra powstaje bowiem na silniku Frostbite studia DICE. Początkowo gra planowana była na jesień 2018 roku, jednak producent Anthem - firma BioWare prawdopodobnie już nad dniach oficjalnie poinformuje o przełożeniu gry na bliżej niesprecyzowany 2019 rok. Przyczyną z pewnością będzie chęć dopieszczenia gry, bowiem pracownicy są przekonani, że nie uda się jej skończyć na końcówkę tego roku. Dodatkowo pojawiły się informacje wskazujące, że BioWare ma pewne problemy z Anthem. Na tyle duże, że zdecydowano się oddelegować praktycznie wszystkie siły robocze do tego tytułu. Tym samym również Dragon Age 4 odchodzi w bliżej nieokreśloną przyszłość.
Studio BioWare opóźniło premierę gry Anthem na bliżej niedoprecyzowany 2019 rok. Ponadto źródła donoszą o sporych problemach w firmie.
Bioware pracuje nad czwartą częścią gry z serii Dragon Age
Anthem zostanie prawdopodobnie przełożony na bliżej nieokreślony miesiąc 2019 roku. Bardziej interesujące informacje napływają jednak z redakcji Kotaku, która dowiedziała się co nieco na temat nastrojów panujących w studiu BioWare. Te niestety nie są zbyt optymistyczne, bowiem pracownicy muszą się uporać z problemami trapiącymi produkcję. Głównym winowajcą jest przede wszystkim silnik Frostbite, z którym BioWare ma ponownie kłopot, bowiem jak powszechnie wiadomo, engine ten nie jest przystosowany do gier action-RPG. Producent miał już podobne problemy w przypadku Dragon Age: Inkwizycja oraz Mass Effect: Andromeda. Ten ostatni tytuł dodatkowo był przygotowywany przez inny oddział, który nie posiadał zbyt dużego doświadczenia, więc tam tych kłopotów przy produkcji narodziło się jeszcze więcej. Mimo wszystko, jeśli główny oddział ma poważne problemy z silnikiem Frostbite, to sprawa wydaje się być poważniejsza. Niestety nie ma możliwości przejścia na inny engine, tym bardziej że to wydawca nakazał tworzenie gier AAA właśnie z wykorzystaniem autorskiego narzędzia od DICE.
Dodatkowo BioWare czuje bardzo dużą presję związaną z grą Anthem, biorąc pod uwagę porażkę w postaci Mass Effect: Andromeda. Pracownicy zdają sobie sprawę, że nie mogę sobie pozwolić na podobną wpadkę i ich najnowsze dzieło musi spełnić oczekiwania recenzentów, graczy i przede wszystkim wydawcy. Serwis Kotaku dodatkowo donosi, że Electronic Arts nie jest obecnie zbyt zadowolone z jakości Anthem, co dodatkowo jeszcze potęguje presję pracowników. Obawiają się także, że porażka ich najnowszego tytułu może oznaczać zamknięcie studia, co zdarzyło się już w kilku innych przypadkach. BioWare zdecydowało przenieść praktycznie wszystkie siły robocze do tej gry, przez co jeszcze bardziej opóźni się produkcja Dragon Age 4. Dodatkowo dochodzą do nas słuchy, że nowa części Dragon Age została tak naprawdę zresetowana i tytuł ten ma się stać bardziej "rebootem" nastawionym na funkcje sieciowe (mikrotransakcje?). Wygląda na to, że od sukcesu bądź ewentualnej porażki gry Anthem zależy przyszłość studia BioWare.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124