Anthem na EA Play - zwiastun, gameplay oraz data premiery
Powiedzmy sobie to otwarcie - wczorajsza konferencja EA Play, która towarzyszy rozpoczynającym się lada moment targom E3 była bodaj najsłabszą, odkąd w ogóle rozpoczęto cykl zwany EA Play. Mało gier, jeszcze mniej konkretów. Osobiście najbardziej spodobały mi się zapowiedzi Unravel Two, drobna wzmianka o Star Wars: Jedi - Fallen Order (szkoda, że brak jakichkolwiek materiałów) oraz Sea of Solitude, będące grą wchodzącą w skład inicjatywy EA Originals. Swoją drogą to ciekawe, że małe produkcje budzą większe emocje od wielkich tytułów AAA tego samego wydawcy. Najwięcej czasu podczas wczorajszej konferencji poświęcono jednak grze Anthem, tworzonej przez studio BioWare. Pokazano nowy trailer, fragment rozgrywki i potwierdzono w końcu datę premiery.
BioWare podczas konferencji EA Play zaprezentowało nowy trailer oraz gameplay z gry Anthem. Ponadto ustalono w końcu konkretną datę premiery, ustaloną na 22 lutego 2019 roku.
Anthem opóźniony do 2019 roku. Ostatnia nadzieja BioWare?
Tegoroczna prezentacja Anthema na imprezie EA Play rozpoczęła się od pokazu nowego cinematic trailera, z kolei później podzielono się kilkoma szczegółami na temat tego tytułu. Przede wszystkim BioWare ma swój pomysł na połączenie wieloosobowych misji z ciekawym wątkiem fabularnym, w którym poznamy wiele barwnych postaci. W jaki sposób studio próbuje to osiągnąć? Sama fabuła rozwija się w bazie, w której otrzymujemy kolejne zadania. To tutaj będziemy prowadzić dialogi oraz podejmować decyzje. Gdy rozpoczynamy kolejne misje, wówczas gra zacznie przypominać multiplayer, bowiem zadania wykonywane będą w grupach. BioWare przy tym deklaruje, że możliwe będzie przejście ich samemu, jednak wysoce rekomendowane jest przechodzenie ich ze znajomymi. Na papierze pomysł może wydawać się ciekawy, jednak już wiele innych gier pokazało, że robienie zupełnie odrębnych od siebie elementów i łączenie ich w jedno nie daje świetnych rezultatów. Po premierze może się bowiem okazać, że Anthem nie będzie posiadał ani dobrej fabuły, ani też moduł multiplayer nie będzie zachęcał do grania. Wszystko jednak okaże się po premierze.
Gra nie będzie posiadała trybu PvP, jednakże będzie wymagała stałego dostępu do Internetu. Padnie Ci Internet = nie pograsz w Anthema. Trochę kłóci się to jednak z obietnicą możliwością przejścia gry samemu. Jak w ogóle zapowiada się warstwa fabularna? Planeta, na której toczy się akcja była kiedyś zamieszkiwana przez bogów. Ci niestety nie dokończyli budowy, zanim ją opuścili. Zadaniem graczy będzie odnajdywanie narzędzi, którym posługiwali się bogowie przy tworzeniu planety. Oczywiście związane to będzie z walkami poszczególnych frakcji, które będą chciały przywłaszczyć sobie owe narzędzia. Jak już było widać w poprzednich materiałach, podczas wykonywania misji skorzystamy z możliwości kombinezonów. Będziemy je mogli ulepszać i modyfikować wedle własnych preferencji. BioWare potwierdziło również informację, odnośnie romansowania w Anthem. Żadnych romansów nie będzie, więc gracze będący co najmniej rozczarowani niektórymi osiągnięciami w Mass Effect: Andromeda oraz Dragon Age: Inkwizycja będą w tym momencie zadowoleni.
Poruszono także kwestię mikrotransakcji. Anthem jest kolejną pozycją AAA, która będzie je miała zaimplementowane. W przeciwieństwie jednak do pierwotnej wersji Star Wars: Battlefront II, tutaj nie otrzymamy żadnych lootboksów. EA ponoć "uczy się na błędach" i z tego względu rezygnuje z tego pomysłu zarówno z Anthem jak również Battlefield V. Dostaniemy jednak opcjonalne mikrotransakcje, gdzie za realne pieniądze kupimy wyłącznie kosmetyczne elementy, które nie wpłyną na samą rozgrywkę. BioWare ponadto deklaruje, że gra projektowana jest z myślą o długofalowym rozwijaniu fabuły. Oznacza to, że w przyszłości będziemy otrzymywać nowe misje rozszerzające warstwę fabularną. Czy oznacza to płatne DLC po premierze? Niestety na razie nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Anthem z kolei ukaże się 22 lutego 2019 roku na PC, PS4 oraz Xbox One.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124