Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Aliens: Crucible od Obsidian miał być jak Prometeusz i Mass Effect

Jakub Krawczyński | 17-04-2019 14:00 |

Aliens: Crucible od Obsidian miał być jak Prometeusz i Mass EffectZanim fani marki Obcy doczekali się tak fantastycznie przyjętej gry, jak Alien: Isolation, czekała ich droga przez mękę. W jej wyniku powstało, w wielkich bólach i przy outsourcingu do pięciu studiów – Aliens: Colonial Marines (w 2012). Wcześniej Rebellion wydał przeciętno-niezłe Alien vs Predator. Po drodze jednak, studio Obsidian pracowało także nad RPG akcji w ujęciu TPP. Nosiło ono nazwę Aliens: Crucible i niestety projekt ten został skasowany. Pozostałości po nim użyto do stworzenia gry Alpha Protocol. Nad tytułem w uniwersum Aliena pracował między innymi Chris Avellone. Na minionym wydarzeniu Reboot Develop słynny deweloper opowiadał o tym tytule, przyrównując go do mrocznego, strasznego Mass Effecta.

Aliens: Crucible miało zbliżony do Mass Effect system walki i nosiło pewne podobieństwa do Prometeusza. Konwersacje miały odbywać się w czasie rzeczywistym a ksenomorfy mogły zjawić się w ich trakcie w każdej chwili

Aliens: Crucible od Obsidian miał być jak Prometeusz i Mass Effect [1]

W wywiadzie z portalem VG24/7 Avellone nie chciał obwiniać Segi za anulowanie gry, ale było mu przykro, gdyż cała ekipa Obsidian pasjonowała się tym tytułem. Zauważył jednak, że stosunki wydawcy ze studiem deweloperskim nie układały się najlepiej. Użył wręcz stwierdzenia, że Sega miała już dość relacji z Obsidianem. Poza tym, patrząc wstecz, Aliens: Colonial Marines także miało burzliwy żywot. Gra Gearboxa miała w międzyczasie przełożoną premierę tak aby wcześniej wyszły AvP (2010) i Duke Nukem Forever. Prawdopodobnie doszło do tego, że Sega wierząc w jakość A:CM, postawiła na „złego konia”, wyrzucając grę Obsidian do kosza. Tak czy inaczej, okazało się, że Crucible nosiło pewne podobieństwa do filmowego prequela pierwszego Obcego, Prometeusza.

Recenzja Alien: Blackout - nie wstydźcie się, że macie telefony

Aliens: Crucible od Obsidian miał być jak Prometeusz i Mass Effect [2]

Nasi bohaterowie mieli odwiedzić tajemniczą planetę, na której napotkaliby się na statki i budowle pozostawione przez Inżynierów. Kampania miała zaczynać się wypadkiem przy lądowaniu, z załogą porozrzucaną po całej planecie i starającą się zebrać pozostawione surowce i wybudować dzięki nim bazę. Gra Obsidian posiadała drużynowy system walki, podobny do Mass Effect, jak również konwersacje w czasie rzeczywistym. Deweloperzy chcieli postawić graczy w trudnym położeniu, gdzie każda rozmowa mogła zostać przerwana przez nacierające ksenomorfy. Niestety grę skasowano w czerwcu 2009 – nieoficjalnie mówiło się o ogromnych trudnościach z zareklamowaniem Crucible jako RPG w świecie Aliena. Po projekcie pozostało całkiem dużo materiału wideo, który można obejrzeć za pośrednictwem YouTube.

Źródło: VG247, PC Gamer, opr. własne
1
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.