Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AI

Piotr Piwowarczyk | 16-07-2018 14:30 |

Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AIDzisiejsze wysokobudżetowe gry komputerowe to ciężki kawałek chleba dla programistów. Dziesiątki gigabajtów miejsca na dysku nie bierze się w końcu z niczego - wysokiej jakości tekstury, modele, sztuczna inteligencja, skrypty... Praca twórców gier z całą pewnością nie należy do łatwych, w końcu trudno znaleźć dziś nowoczesną produkcję wolną od jakichkolwiek błędów. Niektóre z nich są oczywiste i wydanie odpowiedniej łatki zazwyczaj jest kwestią czasu. Zdarzają się jednak i znacznie poważniejsze problemy. Z jednym z nich mieliśmy do czynienia w grze Aliens: Colonial Marines z 2013 roku, która wyróżniała się beznadziejną sztuczną inteligencją ksenomorfów. Aż trudno uwierzyć, że dopiero po kilku latach odkryto powód takiego stanu rzeczy...

Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Cóż, zdarza się i tak...

Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AI [2]

Trudno jest znaleźć osoby zakochane w Aliens: Colonial Marines, jednak ze względu na obecność Obcych gra cieszyła się swego czasu względną popularnością. Produkcja Gearbox Software ostatecznie została szybko zapomniana - słabe AI z którym ostatecznie nic nie zrobionio to tylko początek grzechów twórców. Być może jednak byłoby inaczej, gdyby programista odpowiedzialny ze ten aspekt był nieco bardziej uważny. Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Mowa o PecanEngine.ini, który znaleźć możemy w folderze My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config. Błąd znajduje się w poniższej linijce. Jak nietrudno dostrzec, na końcu powinno być oczywiście słowo Tether, a nie Teather.

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

Patch do Aliens: Colonial Marines ważący 4GB

Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AI [1]

Recenzja Aliens: Colonial Marines - Bardzo kwaśna strzelanina

To niesamowite, ale usunięcie właśnie tej jednej literki "a" sprawia, że przeciwnicy w grze zachowują się już tak, jak powinni (choć podobno do ideału i tak nadal trochę brakuje). Co prawda błąd ten został już wskazany przez modera Jamesa Dickinsona już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz sprawa została nagłośniona - zapewne ma to związek z dużą przeceną na ten tytuł w jednym ze sklepów. Najważniejsze pytanie brzmi jednak, co robili twórcy gry przez te wszystkie lata prac nad grą? Nikt nie wpadł na pomysł sprawdzenia kodu pod kątem literówek? Cóż, zdarza się i tak. Podobnie zresztą było nie tak dawno temu z Cywilizacją VI, gdzie w plikach gry omyłkowo wpisano YEILD zamiast YIELD. Przez to komputerowi przeciwnicy nie potrafili korzystać z zasobów.

Źródło: Guru3D, ComputerBase
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.