Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AI
Dzisiejsze wysokobudżetowe gry komputerowe to ciężki kawałek chleba dla programistów. Dziesiątki gigabajtów miejsca na dysku nie bierze się w końcu z niczego - wysokiej jakości tekstury, modele, sztuczna inteligencja, skrypty... Praca twórców gier z całą pewnością nie należy do łatwych, w końcu trudno znaleźć dziś nowoczesną produkcję wolną od jakichkolwiek błędów. Niektóre z nich są oczywiste i wydanie odpowiedniej łatki zazwyczaj jest kwestią czasu. Zdarzają się jednak i znacznie poważniejsze problemy. Z jednym z nich mieliśmy do czynienia w grze Aliens: Colonial Marines z 2013 roku, która wyróżniała się beznadziejną sztuczną inteligencją ksenomorfów. Aż trudno uwierzyć, że dopiero po kilku latach odkryto powód takiego stanu rzeczy...
Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Cóż, zdarza się i tak...
Trudno jest znaleźć osoby zakochane w Aliens: Colonial Marines, jednak ze względu na obecność Obcych gra cieszyła się swego czasu względną popularnością. Produkcja Gearbox Software ostatecznie została szybko zapomniana - słabe AI z którym ostatecznie nic nie zrobionio to tylko początek grzechów twórców. Być może jednak byłoby inaczej, gdyby programista odpowiedzialny ze ten aspekt był nieco bardziej uważny. Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Mowa o PecanEngine.ini, który znaleźć możemy w folderze My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config. Błąd znajduje się w poniższej linijce. Jak nietrudno dostrzec, na końcu powinno być oczywiście słowo Tether, a nie Teather.
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
Patch do Aliens: Colonial Marines ważący 4GB
Recenzja Aliens: Colonial Marines - Bardzo kwaśna strzelanina
To niesamowite, ale usunięcie właśnie tej jednej literki "a" sprawia, że przeciwnicy w grze zachowują się już tak, jak powinni (choć podobno do ideału i tak nadal trochę brakuje). Co prawda błąd ten został już wskazany przez modera Jamesa Dickinsona już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz sprawa została nagłośniona - zapewne ma to związek z dużą przeceną na ten tytuł w jednym ze sklepów. Najważniejsze pytanie brzmi jednak, co robili twórcy gry przez te wszystkie lata prac nad grą? Nikt nie wpadł na pomysł sprawdzenia kodu pod kątem literówek? Cóż, zdarza się i tak. Podobnie zresztą było nie tak dawno temu z Cywilizacją VI, gdzie w plikach gry omyłkowo wpisano YEILD zamiast YIELD. Przez to komputerowi przeciwnicy nie potrafili korzystać z zasobów.
Powiązane publikacje

Europa Universalis V - wkrótce zadebiutuje odświeżona kultowa strategia od Paradox Interactive. Udostępniono grafiki i trailer
0
Mafia: The Old Country - długa prezentacja gry. Gameplay, ceny poszczególnych wersji i inne szczegóły
36
Counter-Strike 2 otrzymało polską mapę. Ruiny zamku na południu kraju jedną z nowych atrakcji
29
La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie
20