Robert Kubica drugi na torze Sepang w Kuala Lumpur!
Już po starcie Robert w przemyślany sposób awansował z czwartej na trzecią pozycję wykorzystując błąd Jarno Trullego naciskanego przez Heidfielda. Od samego początku zespół Ferrari udowadniał, że wyścig w Australi był wypadkiem przy pracy, Massa i Raikkonen odskoczyli Kubicy na kilkanascie sekund, zaś ten spokojnie powiększał swoją przewagę nad Heikki Kovalainenem z McLarena. Przez ponad 20 okrążeń Kubica był trzeci by na 30 okrążeniu przesunąć się na drugą pozycję w wyniku błędu Felipe Massy, któremu najwyraźniej brak kontroli trakcji nie służy. Massa przy zbyt dużej prędkości wszedł w zakręt, następnie zblokował hamulce na skutek czego najprawdopodobniej eksplodowała jedna z tarcz. Dzięki temu Kubica przesunął się na drugą pozycję i nie oddał jej do końca jadąc średnio 20 sekund przez Kovalainenem. Świetna praca teamu BMW Sauber i rewelacyjna równa jaza Polaka dały historyczne drugie miejsce Robertowi Kubicy.
Fragment konferencji prasowej z udziałem Roberta Kubicy.
Wyniki GP Malezji:
1. Kimi Räikkönen Ferrari
2. Robert Kubica BMW +19.5 sek.
3. Heikki Kovalainen McLaren +38.4 sek.
4. Jarno Trulli Toyota +45.8 sek.
5. Lewis Hamilton McLaren +46.5 sek.
6. Nick Heidfeld BMW +49.8 sek.
7. Mark Webber Red Bull +68.1 sek.
8. Fernando Alonso Renault +70.0 sek.
9. David Coulthard Red Bull +76.2 sek.
10. Jenson Button Honda +86.2 sek.
11. Nelsinho Piquet Renault +92.2 sek.
12. Giancarlo Fisichella Force India +1 okr.
13. Rubens Barrichello Honda +1 okr.
14. Nico Rosberg Williams +1 okr.
15. Anthony Davidson Super Aguri +1 okr.
16. Takuma Sato Super Aguri +2 okr.
17. Kazuki Nakajima Williams +2 okr.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57