Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Rise of the Tomb Raider na PlayStation 4 Pro z opcją wyboru grafiki

Piotr Piwowarczyk | 10-09-2016 11:30 |

Rise of the Tomb Raider na PS4 Pro z opcją wyboru grafikiWszyscy już chyba zdążyli przyswoić informację, że świeżo zapowiedziana konsola PlayStation 4 Pro będzie tylko wydajniejszą wersją obecnie sprzedawanego sprzętu. Od razu pojawiło się jednak pytanie, jak producenci rozwiążą kwestię kompatybilności gier na obydwie, jednocześnie bardzo podobne i różne platformy. Nieco światła na sprawę rzucili właśnie przedstawiciele studia Crystal Dynamics, autorzy Rise of the Tomb Raider. Otóż Ci, którzy zdecydują się zagrać w ich hitową produkcję na nowej konsoli Sony, otrzymają do wyboru kilka opcji graficznych. Dzięki temu każdy będzie mógł wybrać, czy woli cieszyć się wyższym poziomem szczegółów, czy rozgrywką z płynnością 60 FPS. Tym samym konsolowcy będą mogli poczuć się zupełnie tak... jakby grali na PC.

Teraz konsolowcy będą mogli poczuć się zupełnie tak, jakby grali na PC.

Rise of the Tomb Raider na PS4 Pro z opcją wyboru grafiki [1]

Było oczywiście jasne, że posiadacze PlayStation 4 Pro otrzymają nieco wyższą jakość grafiki czy większą ilość klatek na sekundę w niektórych tytułach, jednak twórcy ostatniego Tomb Raidera mocno nas zaskoczyli. Wersja gry przygotowywana na nową konsolę Sony będzie bowiem posiadać trzy różne ustawienia graficzne. Użytkownicy otrzymają do wyboru takie opcje jak rozdzielczość 4K z niskim poziomem szczegółów, Full HD (1080p) z nieco lepszą grafiką i płynnością od 45 do 60 FPS oraz Full HD z najwyższym poziomem detali, jednak z płynnością ograniczoną do zaledwie 30 FPS. Można zatem powiedzieć wóz albo przewóz... Na ten moment nie wiemy, jakie warunki oferować będzie klasyczna wersja PlayStation 4, chociaż zapewne zostanie dodatkowo okrojona ze względów sprzętowych.

Recenzja Rise of the Tomb Raider PC. Lara Croft w dobrej formie

DirectX 12 vs DirectX 11 - Test wydajności Rise of the Tomb Raider

Z jednej strony do dobrze, że twórcy pozostawiają graczom wybór ustawienia detali względem indywidualnych preferencji, jednak nieco niepokoi fakt, że Rise of the Tomb Raider nie zapewni nam idealnie płynnej rozgrywki nawet w popularnym Full HD. Możliwe spadki poniżej 45 FPS nie napawają przecież optymizmem, a to przecież dopiero początek kariery konsoli... Nie ma jednak co wyrokować zawczasu, zobaczymy jak wszystko będzie wyglądać w praniu. Z niecierpliwością wyczekujemy też informacji, jakie decyzje podejmą inni developerzy - być może produkcje o nieco niższych wymaganiach będą wreszcie działać w rozdzielczości 4K. Przypominamy, że premiera PlayStation 4 Pro odbędzie się 10 listopada bieżącego roku. No i jak… Czekacie? Telewizory 4K już kupione? :)

Źródło: Neogaf, Crystal Dynamics
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 80

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.