RIM producent BlackBerry myśli nad podziałem i sprzedażą firmy
Przez wiele lat firma Research In Motion (RIM) produkująca urządzenia BlackBerry była wiodącym graczem na rynku smartfonów i profesjonalnych urządzeń mobilnych dla biznesu. Kilka ostatnich miesięcy to jednak walka o utrzymanie się na powierzchni (szczegóły pod tym adresem), spowodowana spadkiem zainteresowania klientów oraz zwiększoną konkurencją ze strony rywali, głównie Apple i Samsunga. W związku z zaistniałą sytuacją RIM rozważa możliwość podzielenia przedsiębiorstwa na dwie części. Jedna z nich byłaby odpowiedzialna za produkcję a druga za opracowywanie technologii. Podobieństwo do przypadku Motoroli, podzielonej na Motorola Solutions i Motorola Mobility (sprzedanej Google za 12,5 mld USD) jest zatem uderzające.
Jako możliwych kupcach technologicznej części RIM spekuluje się o Apple lub Google, które z pewnością skorzystałyby na potężnej bazie patentów oraz rozwiązań kanadyjskiej firmy. Drugie rozwiązanie jakie jest brane pod uwagę to możliwość zakupu całego przedsiębiorstwa przez dużą firmę - w tym kontekście przewija się Microsoft, który miałby wejść do producenta BlackBerry jako większościowy udziałowiec w zamian za zapewnienie przejścia RIM na Windows Phone 8. Czy urządzenia BlackBerry staną się kolejnym nudnym klonem smartphonów? Oby nie.
Źródła: Sunday Times/Reuters