Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Resident Evil Village – znamy rozdzielczość i wydajność na konsolach PlayStation i Xbox, w tym z ray tracingiem na PS5 i XSX/S

Bartosz Woldański | 17-04-2021 12:05 |

Resident Evil Village – znamy rozdzielczość i wydajność na konsolach PlayStation i Xbox, w tym z ray tracingiem na PS5 i XSX/SResident Evil Village to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego półrocza, chociaż trudno ukryć fakt, że do tej pory na rynek nie trafiło zbyt wiele dużych (i udanych) tytułów, a i nadchodzące tygodnie także nie będą rozpieszczać graczy. Przy takiej posusze trudno się dziwić, nie umniejszając, rzecz jasna, tej serii survival horrorów. Wszak Resident Evil wciąż cieszy się dużą popularnością, co potwierdził sukces chociażby remake’u Resident Evil 2 (remake „trójki” nie okazał się tak dobry, co przełożyło się na gorsze wyniki) i wykorzystanie marki w innych segmentach (np. seriale Netfliksa). Premiera Resident Evil 8 tuż, tuż, więc Capcom udostępnił informacje o rozdzielczości i działaniu gry na konsolach starej i nowej generacji.

Wiemy, jak będzie działać Resident Evil Village na konsolach starej i nowej generacji. Poznaliśmy docelową rozdzielczość i wydajność na wszystkich platformach sprzętowych, w tym na PS5 i XSX/S z włączonym RT.

Resident Evil Village – znamy rozdzielczość i wydajność na konsolach PlayStation i Xbox, w tym z ray tracingiem na PS5 i XSX/S [1]

Resident Evil Village z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. 4K oraz grafika ultra wymagać będzie mocnego sprzętu

Resident Evil Village będzie działać na ulepszonym silniku RE Engine i choć przyniesie poprawę jakości grafiki względem Resident Evil 7: Biohazard, to nie będzie tytułem stricte pod nową generację konsol. Mimo że Capcom początkowo miał takie plany, to ostatecznie postanowił wydać także wersje na PlayStation 4 i Xbox One. Podstawowe wydania tych konsol zaoferują tylko 900p przy 30 FPS (oby stałe), ale już mocniejsze PS4 Pro i Xbox One X zapewnią 1080p i 60 FPS albo 4K z HDR i 30 FPS. PS5 i Xbox Series X/S również zapewnią dwa tryby działania, bo gra zaoferuje ray tracing. 

  • Xbox One – 900p i 30 FPS
  • PlayStation 4 – 900p i 45 FPS
  • PS4 Pro i Xbox One X – 1080p i 60 FPS lub 4K z HDR i 30 FPS
  • Xbox Series S – 1440p z HDR i 45 FPS lub 1440p z HDR i 30 FPS z włączonym RT
  • PS5 i Xbox Series X – 4K z HDR i 60 FPS lub 4K z HDR i 45 FPS z włączonym RT
  • Google Stadia – 1080p i 60 FPS lub 4K i 60 FPS (upskalowane/dynamiczne)

Resident Evil: Village – Na początku maja wyjdzie demo na PC. Capcom udostępnił także nowy, obszerny gameplay z gry

Niestety, nie poznaliśmy szczegółów na temat zakresu działania ray tracingu w grze. Premiera Resident Evil Village została zaplanowana na 7 maja 2021 roku. Gra wyjdzie na wspomniane konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S oraz PC w tym samym dniu. Na żadnej platformie sprzętowej nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej (brak nawet przetłumaczonych napisów). Ósma odsłona serii survival horrorów ma być najdłuższą z ostatnich odsłon na silniku RE Engine, co daje nadzieję na kilkanaście godzin rozgrywki. Przypominamy, że przed premierą będzie można przetestować ograniczoną czasowo wersję demonstracyjną. 

Resident Evil Village – znamy rozdzielczość i wydajność na konsolach PlayStation i Xbox, w tym z ray tracingiem na PS5 i XSX/S [2]

Źródło: Capcom
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 51

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.