Resident Evil Village - sprawdzamy nowe demo. Jak gra wykorzystuje Ray Tracing na konsoli PlayStation 5?
Premiera Resident Evil Village odbędzie się już za niecałe dwa tygodnie. Obecnie kampania marketingowa gry rozkręciła się już na całego. Producent przygotował dwie wersje demonstracyjne - jedno odbywające się we wiosce oraz drugie w zamku Lady Dimitrescu. Na razie możliwości gry mogą sprawdzić posiadacze konsol PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Pierwsze demo zostało odblokowane tydzień temu, dzisiaj z kolei mogliśmy sprawdzić jak tytuł wypada w pięknym, ale jednocześnie przerażającym zamku Dimitrescu. Już ubiegłotygodniowa wersja demonstracyjna wypadała wyjątkowo dobrze pod względem wydajności. Z drugim demem również nie zaobserwowaliśmy większych problemów. Gra oferuje m.in. tryb jakości obrazu z włączonym Ray Tracingiem. W porównaniu do dema Maiden ze stycznia, teraz zamek wygląda jeszcze lepiej.
Capcon udostępnił dzisiaj drugie demo Resident Evil: Village, którego akcja toczy się w zamku Lady Dimitrescu. Sprawdziliśmy już wersję demonstracyjną i jedno trzeba przyznać - klimatu tej grze nie brakuje.
Druga wersja demonstracyjna Resident Evil Village ponownie zabiera nas do upiornego zamku Dimitrescu. Tym razem jednak możemy zobaczyć jak faktycznie się prezentuje podczas grania Ethanem - głównym bohaterem. Styczniowe demo Maiden było tylko pokazem technologicznym silnika i wiele rzeczy zostało tam zmienionych względem tego co obecnie prezentują poszczególne korytarze zamku. Budzimy się w jednym z pokoi, a naszym nadrzędnym celem jest odnalezienie córki Rose. Bardzo szybko uzyskujemy wskazówkę, że potencjalnym miejscem przetrzymywania dziecka są prywatne komnaty Lady Dimitrescu. Niestety bardzo szybko plan szybkiego dojścia do tego miejsca zostaje zniszczony, bowiem zostajemy zaatakowani przez jedną z córek Dimitrescu. Finalnie trafiamy w końcu do lochów, z których musimy uciekać. W przeciwieństwie do dema Maiden nie będzie to takie łatwe, bowiem na dole przyjdzie nam walczyć z upiorami. Trzeba przyznać, że choć demo jest bardzo krótkie (czas jest limitowany do 30 minut), to oferuje naprawdę znakomity klimat. Poczułem duże rozczarowanie, jak szybko czas wersji demonstracyjnej upłynął, bo najchętniej wsiąknąłbym na kilka godzin zwiedzania pięknej, ale jednocześnie budzącej stały niepokój budowli.
W demie mamy dostęp między innymi do pistoletu. Przechodząc jednak pomiędzy kolejnymi korytarzami oraz pokojami, napotykamy szybko na swojej drodze Duke'a, z którym możemy pohandlować. Jest to jedna z nowości względem poprzedniej części, gdzie byliśmy zdani na przedmioty odkrywane podczas gry. Zaczynając demo mamy do dyspozycji 5000 sztuk srebra, które zdecydowałem się przeznaczyć na zakup shotguna. Broń w bezpośredniej walce robi naprawdę dobre wrażenie. Czuć moc broni w czym pomaga także świetne udźwiękowienie. Jestem bardzo ciekawy, jak w grze wypadną inne rodzaje uzbrojenia.
Gra w wersji na PlayStation 5 oferuje dwa tryby obrazu różniące się jednak tylko jednym elementem - Ray Tracingiem. W menu głównym gry możemy do włączyć lub wyłączyć, podobnie jak HDR. W trakcie gry nie możemy modyfikować ustawień graficznych. To co nadal zaskakuje to fakt, jak dobrze gra działa na konsoli Sony. Jeszcze niedawno firma Capcom ujawniła, że tryb RT w grze będzie obsługiwał dynamiczną rozdzielczość 4K oraz 45 FPS. Już pierwsze demo ujawniło, że klatki są w rzeczywistości odblokowane, a nawet przy włączonym śledzeniu promieni płynność animacji rzadko spada poniżej 60 FPS. Podobna sytuacja jest w drugim demie toczącym się na zamku. W porównaniu do wersji Maiden ze stycznia zauważyłem lepszą płynność animacji przy aktywowanym RT. Rzadko kiedy napotkałem na spadki wydajności, przez większość czasu mamy do czynienia ze stałymi 60 klatkami na sekundę. W przypadku Resident Evil Village, RT został wykorzystany do osiągnięcia bardziej naturalnego oświetlenia. W połączeniu z HDR (który jest tutaj znakomicie zaimplementowany) daje świetne rezultaty. Niestety statyczne screeny w SDR nie są w stanie w pełni oddać tego jak przedstawia się globalne oświetlenie z włączonym Ray Tracingiem. Różnice na większości przykładów są zauważalne, jednak na dobrej klasy ekranie z bardzo dobrym HDR będą jeszcze bardziej widoczne. Kilka przykładów porównania RT ON vs RT OFF znajdziecie pod poniższymi linkami:
Resident Evil Village - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Resident Evil Village - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Resident Evil Village - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Resident Evil Village - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Resident Evil Village - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5