Resident Evil Village - Poznaliśmy długość gameplay'u. Większość graczy powinna być zadowolona
Seria Resident Evil Capcomu to gry o raczej niedługim gameplay'u. Większość odsłon dało się przejść w 7 - 12 godzin i jeśli pamięć mnie nie zawodzi, to wyłącznie Resident Evil 4, 5 oraz 6 gwarantował zabawę na 16 - 26 godzin. Dlatego też tak bardzo rozczarował niektórych tytuł z początku 2017 roku, a więc Resident Evil 7: Biohazard. Przygodę można było ukończyć w 9-12 godzin. Najnowsze przecieki o nadchodzącym RE Village są więc pocieszające. Zgodnie z nimi w grze spędzimy od 13 do 16 godzin. Niby niewiele więcej, ale zawsze cieszy. Długość ta ma wynikać z większej niż dotąd różnorodności lokacji. Prócz tytułowej wioski odwiedzimy mianowicie także zamek Lady Dimitrescu i kilka innych, klimatycznych miejscówek.
Do sieci wyciekły wiarygodne informacje o czasie, w którym da się przejść najnowszą grę Resident Evil Village. Długość tytułu stanowi bardzo miłe zaskoczenie względem poprzedniej odsłony.
Resident Evil Village - sprawdzamy nowe demo. Jak gra wykorzystuje Ray Tracing na konsoli PlayStation 5?
Premiera Resident Evil Village odbędzie się już 7 maja 2021 roku – nie tylko na PC, ale także na konsolach PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Tytuł będzie działać na ulepszonym silniku RE Engine i choć przyniesie poprawę jakości grafiki względem Resident Evil 7: Biohazard, to nie będzie tytułem stricte pod nową generację konsol. Aby zagrać w grę, będziemy potrzebowali minimalnie procesora Intel Core i5-7500 lub AMD Ryzen 3 1200, karty graficznej NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti lub AMD Radeon RX 560 oraz 8 GB pamięci RAM.
Recenzja Resident Evil VII: Biohazard PC - Rodzinny horror
Jako redakcja PurePC możemy też już co nieco napisać o wrażeniach z RE Village. Chwilę temu ogrywaliśmy mianowicie wersję demo na PlayStation 5. Miejsce akcji dema toczyło się w zamku Lady Dimitrescu i zdradziło ono m.in. nowy sposób na pozyskiwanie broni, bowiem w grze napotykamy Duke'a, z którym możemy pohandlować. Gra cieszy też bardzo dobrą oprawą dźwiękową, jak i graficzną, w czym bezsprzecznie pomaga technika ray tracingu oraz obsługa HDRu. Aby dowiedzieć się jak ostatecznie gra została zoptymalizowana, będziecie musieli poczekać jednak do pełnych testów wydajności na PurePC.
Powiązane publikacje

Heroes of Might and Magic: Olden Era - trailer prequela legendarnej serii prezentuje eksplorację. Powrót do korzeni i kilka nowości
5
Resident Evil Requiem - nowa gra Capcomu prezentuje się lepiej niż przewidywano na Nintendo Switch 2
10
Warcraft 3: Re-Reforged - niezwykle ambitna modyfikacja naprawiająca niesławny remaster klasyka kontynuowana po latach
15
Battlefield 6 - w sieci pojawiły się pierwsze prezentacje rozbudowanego trybu Portal
10