Resident Evil 2, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 7 - sprawdzamy i oceniamy next-genowe wersje gier na PC oraz PlayStation 5
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Sprawdzamy next-genowe wersje trzech gier z serii Resident Evil
- 2 - Resident Evil 2 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 3 - Resident Evil 3 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 4 - Resident Evil 7 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 5 - Resident Evil 2 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 6 - Resident Evil 3 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 7 - Resident Evil 7 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 8 - Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 - Czasy wczytywania na PlayStation 5
- 9 - Podsumowanie - jak wypadają next-genowe wersje Resident Evil?
Jeszcze w ubiegłym roku Capcom potwierdził prace nad bardziej dopakowanymi wizualnie wersjami gier Resident Evil 2 (Remake), Resident Evil 3 (Remake) oraz Resident Evil 7. Początkowo producent ujawnił, że nowe wersje popularnych horrorów trafią na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series, by ostatecznie powędrowały także na PC. W ostatnim czasie aktualizacje w końcu się pojawiły, co było doskonałą okazją by porównać obie wersje i ocenić jakość next-genowych wydań.
Autor: Damian Marusiak
Jeszcze kilka lat temu mało kto wierzył, że uda się przywrócić markę Resident Evil na właściwe tory, wprowadzając produkcje ukierunkowane bardziej pod kątem gatunku survival horror, aniżeli gier akcji, pozbawionych naprawdę ciekawego gameplayu. Tymczasem w 2017 roku dostaliśmy grę Resident Evil 7, która pod wieloma względami była restartem sagi, powracając w wielu aspektach do korzeni serii. Mowa tutaj przede wszystkim o znakomitym, przytłaczającym klimacie. W 2019 oraz 2020 roku otrzymaliśmy z kolei dwa remake'i kultowych części Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3. Zwłaszcza ta pierwsza została świetnie przyjęta przez graczy. Otrzymaliśmy doskonale znaną opowieść połączoną z odmienioną oprawą graficzną oraz przebudowanymi mechanikami - za dwa ostatnie aspekty odpowiada w głównej mierze silnik RE Engine, przygotowany bezpośrednio przez Capcom. Fundamenty te napędzają również dwie ostatnie części: Resident Evil 7 oraz Resident Evil Village. A już w marcu przyszłego roku otrzymamy kolejny remake, tym razem uwielbianego Resident Evil 4. W kontekście gier, fani serii mają spore powody do radości.
Resident Evil 2, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 7 doczekały się bezpłatnych aktualizacji, wykorzystujących moc współczesnych komputerów oraz konsol PlayStation 5, a także Xbox Series.
Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 w odnowionych wersjach debiutowały nie tylko na PC, ale również na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Dzięki elastyczności silnika RE Engine, na każdej platformie gracze mogli liczyć na dopracowany kawałek kodu. Do tego dochodzi absolutnie znakomita implementacja HDR. Kilka miesięcy temu Capcom zrobił niespodziankę graczom, posiadającym obie wspomniane gry oraz dodatkowo Resident Evil 7 na konsolach PS4 i / lub Xbox One. Studio potwierdziło bowiem prace nad next-genowymi odsłonami, mającymi wykorzystać możliwości obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Na aktualizację trochę czekaliśmy, ale w ostatnim czasie w końcu wszystkie trzy tytuły zadebiutowały w swoich odpicowanych wersjach.
Ostatecznie aktualizacje dla Resident Evil 2, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 7 zostały opublikowane nie tylko na konsolach, ale również na PC. W przypadku komputerów zaszły przede wszystkim dwie zmiany. Główna to szeroka implementacja Ray Tracingu w kontekście zarówno usprawnienia globalnego oświetlenia, jak również poprawionej jakości odbić. Zmiana ta przyniosła za sobą drugą modyfikację - podstawowe API DirectX 11 zostało zastąpione przez DirectX 12. Choć wymagania sprzętowe nieco wzrosły, gracze mogą w dalszym ciągu skorzystać ze starych wersji, jeśli nie chcą przesiadać się na nowsze warianty. Wystarczy tylko wybrać na Steamie odpowiednią opcję w sekcji testów beta. W przypadku konsol możemy liczyć również na dalsze wizualne usprawnienia oprócz Ray Tracingu tj. lepszą jakość tekstur, cieni, oświetlenia czy wolumetrycznych efektów. Dodano obsługę VRR zarówno na Xboksie jak i PlayStation - tutaj jednak potrzebujemy odpowiedniego telewizora, by cieszyć się grą w maksymalnie 120 FPS. Aktualizacje dla wszystkich trzech gier są w pełni darmowe, co jest dużą zaletą nowych wydań.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Sprawdzamy next-genowe wersje trzech gier z serii Resident Evil
- 2 - Resident Evil 2 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 3 - Resident Evil 3 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 4 - Resident Evil 7 - Porównanie oryginalnej i nowej wersji
- 5 - Resident Evil 2 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 6 - Resident Evil 3 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 7 - Resident Evil 7 - Wydajność na GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
- 8 - Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 - Czasy wczytywania na PlayStation 5
- 9 - Podsumowanie - jak wypadają next-genowe wersje Resident Evil?
Powiązane publikacje

Graliśmy w Elden Ring Nightreign - roguelike souls, czyli relacja z sieciowych testów niekonwencjonalnej gry FromSoftware
18
Pierwsze wrażenia z Kingdom Come Deliverance II PC - graliśmy w wersję przedpremierową. Zapowiada się solidny produkt
82
Recenzja Indiana Jones and The Great Circle - słynny archeolog ponownie w trasie. Ocena dostateczna, doktorze Jones
142
Recenzja GTA: The Trilogy - The Definitive Edition z najnowszą aktualizacją. Oceniamy jakość klasycznego oświetlenia
35